هیچ ارتباطی با افراد یا باندهای مافیایی نداریم

سرویس سوریه - کمیته روابط خارجی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سخنان «اسکار استنستورم» در خصوص ارتباط PKK با باندهای مافیایی، هرگونه ارتباط خود را با افراد و باندهای مافیایی در سوئد رد کرد.

به گزارش کردپرس، کمیته روابط خارجی حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به اظهارات «اسکار استنستورم» مقام سوئدی که PKK را با افراد و باندهای مافیایی مرتبط دانسته بود، اعلام کرد که PKK با افراد یا باندهای مافیایی مرتبط نیست.

بیانیه کمیته روابط خارجی PKK که در آژانس خبری هاوار منتشر شد به شرح زیر است:

« چند روزی است که برخی مقامات سوئدی حزب و جنبش ما را با مطالبی دروغین متهم می‌کنند تا جنبش آزادی کردستان را جرم‌انگاری کنند. PKK یک حزب سیاسی است که به دنبال نجات و آزادی کردها و کردستان است و بهای سنگینی برای آن پرداخته است. حزب ما جنبشی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی، وجدانی و دموکراتیک است. حزب ما ۴۵ سال است که سیاستش را بر اساس این ارزش ها بنا می‌کند. حزب ما هیچ ارتباطی با افراد و باندهای مافیایی ندارد و مخالف این گونه باندها است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگرچه این حقیقت است، اما دولت ترکیه و متحدانش که با آن همکاری می‌کنند و برای جرم انگاری حزب ما به همه دروغ‌ها، فریب‌ها و کوتاهی‌ها متوسل می‌شوند. مدتی است که سفیر «اسکار استرنستروم» که از طرف سوئد رئیس هیئت مذاکره کننده با ترکیه است به کاروان اتهام زنندگان به دور از حقیقت پیوسته است. آقای استرنستروم در مصاحبه با رادیو سوئد گفته است که برخی از کسانی که در سوئد مرتکب خلاف‌هایی همچون زورگیری، حمل سلاح و مواد مخدر می‌شوند، حزب ما را تامین مالی می کنند و وی آن افراد را «روباه کرد» نامید.»

در این بیانیه تاکید شد: «سخنان آقای استرنستروم صحت ندارد، چنین چیزی وجود ندارد و او این اتهام را به منظور جلب رضایت طرفین ترک خود که با آنها ملاقات می‌کند، بیان کرده است. ما نمی‌دانیم «روباه کرد» کیست، او را نمی‌شناسیم، با آن هیچ ارتباطی نداریم. در ترکیه سخن گفتن در حمایت از PKK جرم است و باعث به زندان محکوم شدن می‌شود. افراد زیادی هستند که سخنانی در حمایت از PKK گفته‌اند یا به اعضای PKK غذا داده‌اند و به همین خاطر مجرم شناخته شده‌اند و از ترکیه فرار کرده و به سوئد درخواست پناهندگی داده اند. طبق ادعای استرنستروم، «روباه کرد» به دلیل اقداماتی که انجام داده و به PKK در سوئد کمک کرده است، در سوئد تحت تعقیب است، اما به ترکیه فرار کرده و آزادانه در ترکیه در می‌گردد. این سخنان بی‌معنی است. آقای استرنستروم تنها کسی نیست که چنین اظهاراتی را بیان می‌کند. اخیراً در چارچوب مذاکرات برای عضویت سوئد در ناتو، برای جلب رضایت دولت ترکیه و اردوغان، مقامات دولتی مانند توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه، اظهارات مشابهی را مطرح کرده‌اند. ما همه این اتهامات را رد می کنیم. دولت سوئد ممکن است روابط خود را با ترکیه بهبود بخشد، اما باید بر سر ما کردها مذاکره نکند و از اردوغان تشنه به خون که در کشور ما مرتکب جنایات جنگی علیه بشریت می‌شود، حمایت نکند. دوستی کردها و مردم سوئد از دیرباز وجود داشته است. این دوستی برای ما ارزشمند است، ما برای آن ارزش قائل هستیم و می‌خواهیم آن را ادامه دهیم. مردم سوئد که وجدان دارند می‌دانند و می‌بینند که این اظهارات و اتهامات برای چیست. او هر چه بگوید، ما از ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دموکراتیک پاسداری می‌کنیم، در راهی که به آن اعتقاد داریم گام می‌گذاریم و سرزمین خود را از تصرف آنان نجات می‌دهیم و مردم خود را آزاد می‌کنیم.»

کد خبر 43272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha