سازمان های مافیایی در سوئد به PKK کمک مالی می کنند

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات سوئد مدعی شد برخی سازمان های مافیایی سوئدی به  PKK کمک مالی می کنند.

به گزارش کردپرس، یکی از مقامات سرویس اطلاعاتی سوئد (SEPO) ادعا کرد که سازمانی در سوئد از طریق فعالیت‌های مجرمانه، حزب کارگران کردستان (PKK) را تامین مالی می‌کند.

به نوشته روزنامه جمهوریت، سوزانا ترهورنینگ، معاون شاخه مبارزه با تروریسم SEPO، در یک مصاحبه تلویزیونی در کانال تلویزیونی دولتی سوئد SVT مدعی شد که PKK منابع مالی قابل توجهی را از طریق طرفداران خود در سوئد تأمین می کند.

او گفت: «نمی خواهم به مبلغ دقیقی اشاره کنم اما تنها می توانم بگویم که بودجه قابل توجهی برای PKK در کشور ما تأمین می شود.»

ترهورنینگ در گفتگویی دیگر نیز از پیش نویس یک قانون جدید در سوئد خبر داد که بر اساس آن امکان عضویت در سازمان های تروریستی برای افراد فراهم نخواهد شد. زیرا در صورت تصویب این قانون دولت سوئد پیش از اقدامات عملی در این زمینه به برخورد با مظنونان خواهد پرداخت.

بنا بر گزارش جمهوریت، اسکار استنستروم، مذاکره کننده ارشد سوئد برای عضویت در ناتو نیز پیشتر در 29 ژانویه در گفتگویی با رادیوی دولتی سوئد SR مدعی شده بود که «باندهای مافیایی در سوئد PKK را تأمین مالی می کنند.» او همچنین گفته بود که «PKK برخلاف فنلاند، منابع مالی بیشتری در سوئد دارد.»

به نظر می رسد، پس از وقوع زمین لرزه در ترکیه و دریافت کمک از کشورهای غربی از جمله سوئد، کم کم یخ ها بین دو کشور در حال آب شدن است و ترکیه نیز نظر مساعدی را نسبت به عضویت این کشور در ناتو نشان داده است.

کد خبر 43223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha