پارتی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را به شمال و شرق سوریه نمی‌دهد

سرویس سوریه - هلال احمر کردی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه مرزی پیشخاپور به مناطق شمال و شرق سوریه توسط پارتی با مانع روبرو شده است.

به گزارش کردپرس، هلال احمر کردی با انتشار بیانیەای اعلام کرد که گذرگاه پیشخابور (در سمت سوریه، سمالکا) که توسط حزب دمکرات کردستان (پارتی) اداره می‌شود، اجازه رسیدن کمک‌های بشردوستانه داخلی و بین‌المللی را به مناطق زلزله‌زده نمی‌دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، هلال احمر کردی روز گذشته ۲۲ فوریه بیانیه‌ای مکتوب در سایت رسمی خود منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که گذرگاه مرزی «پیشخابور» (واقع در مرز مناطق شمال و شرق سوریه با اقلیم کردستان) اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه داخلی و بین‌المللی به منطقه و رسیدن این کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده سوریه را نمی‌دهد.

در بیانیه هلال احمر کردی آمده است: «بر اثر زلزله ۶ فوریه، فاجعه انسانی بزرگی رخ‌ داد و خسارات زیادی به مردم منطقه وارد شد. جامعه منطقه‌ای و بین‌المللی برای ارائه کمک‌های مادی و معنوی به زلزله‌زدگان تلاش زیادی کردند. چون به هلال احمر کردی اعتماد دارند، می‌خواستند برای رساندن کمک به مناطق زلزله‌زده از هلال احمر کردی استفاده کنند. اما متأسفانه بدون دلیل قابل قبولی ما با موانع زیادی روبرو هستیم. روز سه‌شنبه ۲۱ فوریه عبور کاروان کمک‌های بشردوستانه توسط گذرگاه مرزی پیشخابور و حاکمیت آن با مانع روبرو شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هلال احمر کردی این گونه تصمیمات را رد می‌کند و آن را بی معنا می‌داند و حق خود می‌داند که کمک‌های ارسالی جوامعی را که به هلال احمر کردی اعتماد دارند، به مناطق زلزله‌زده برساند. هلال احمر کردی امیدوار بود که طرف‌هایی که مانع عبور کمک‌ها می‌شوند، از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده و همه گذرگاه‌ها و راه‌ها را برای کمک‌های بشردوستانه باز کنند.»

کد خبر 43143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha