جزییات لایحه بودجه عراق مشخص شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو کمیسیون دارایی در مجلس عراق جزییاتی را درباره لایحه قانون بودجه سال ۲۰۲۳:اعلام کرد و گفت: گامهای خوبی در گفتگوهای میان اربیل و بغداد برای اختصاص سهم بودجه اقلیم کردستان برداشته شده است. »

به گزارش کردپرس به نقل از «باسنیوز»: «معین کاظمی» عضو کمیسیون دارایی در مجلس عراق به شبکه تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد: پیش بینی می‌کند که در پایان ماه جاری قانون بودجه به مجلس ارایه شود که کمیسیون دارایی بودجه را مطالعه و با وزارت‌خانه‌های مرتبط رایزنی می‌کند.
وی اشاره کرد: با تصویب بودجه موافق هستیم به شرطی که تهیه و تنظیم آن طبیعی باشد و براساس شایعاتی که حاکی از ۲۰۰ترلیون دینار است ،نباشد.
و مشخص کرد که قیمت جدید دلار در بودجه مبلغ ۱۳۰۰دینار به ازای هر دلار است و قیمت قبلی که ۱۴۵۰دینار به ازای هر دلار بود خذف شده است.
دیروز محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: در آینده نزدیک لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ را به مجلس می فرستد.
وی مشخص کرد: پول مربوط به حقوق به مبلغ حدود ۶۰تریلیون دینار عراقی رسیده است و معتقد است که تاخیر در تصویب بودجه در راستای منافع شهروندان و دولت نیست.
و گفت:«برای تصویب قانون بودجه اراده‌ای میان طرفهای سیاسی مجلس وجود دارد.»
«معین کاظمی» درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه سال ۲۰۲۳ عراق فدرال، گفت:«دیروز هیأت دولت اقلیم کردستان با وزارتخانه‌های نفت و دارایی جلسه‌ای برای بررسی سهم اقلیم کردستان از بودجه برگزار کردند و درباره میزان نفت صادراتی و درآمد گذرگاههای مرزی و تعداد کارمندان ساکن در اقلیم کردستان گفتگو شده است،و گامهای خوب و جدیدی در مذاکرات میان اربیل و بغداد درباره سهم اقلیم کردستان برداشته شده است. این مذاکرات با هدف دستیابی به توافقی همه‌جانبه هنوز ادامه دارند .»
دیروز یکشنبه ۲۰۲۳/۲/۱۹ دکتر جمال کوچر عضو کمیسیون دارایی در مجلس عراق اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته‌ی آینده از جانب هیئت وزیران عراق لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ به مجلس تحویل داده شود.
به این هم اشاره کرد: اگر در این مدت لایحه بودجه ارسال نشود کار سخت خواهد شد و گفت:«اگر در این مدت لایحه بودجه به مجلس فرستاده نشود ،خیلی به تاخیر می‌افتد و برای عراق مشکل ایجاد می کند.»

دیروز یکشنبه هیأت اقلیم کردستان به ریاست آوات جناب نوری وزیر دارایی و اقتصادی به بغداد سفر کردند و جلسات مربوط به گفتگوها درباره لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ عراق و لایحه قانون نفت و گاز آغاز شده‌اند. هیأت دولت اقلیم کردستان در بغداد با هیأت فدرالی و وزارت نفت تشکیل جلسه داد و در این جلسه دستور کمیسیون مشترکی برای تهیه و تنظیم قانون نفت و کاز فدرالی صادر شد.

کد خبر 43019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha