بیانیه تند اقلیم کردستان علیه مطلب منتشر شده در روزنامه رسمی الصباح عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان_دولت اقلیم کردستان عراق به شدت از موضوع منتشر شده در روزنامه رسمی الصباح عراق تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان عراق منحل می شود؟» انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز: اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان عراق به شدت از موضوع منتشر شده در روزنامه رسمی الصباح عراق تحت عنوان «آیا اقلیم کردستان عراق منحل می شود؟» انتقاد کرد.
به گزارش شفق نیوز، اقلیم کردستان نظرسنجی روزنامه الصباح در این خصوص را بدون اساس علمی و به دور از حقیقت توصیف کرد.
اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان عراق توضیح داد که در این مطلب یک نظرسنجی آمده است که در آن ذکر شده مردم از سلطه سیاسی در اقلیم ناامید شده اند و آرزو دارند به بغداد بازگردند.
در بیانیه اداره رسانه و اطلاعات دولت اقلیم کردستان آمده است که این نظرسنجی اساس علمی ندارد و به دور از حقیقت است و اگر روزنامه الصباح و کسانی که پشت آن قرار دارند حقیقتا به نظرسنجی اعتقاد دارند، در 25 سپتامبر 2017 اکثر قریب به اتفاق ملت کردستان در بزرگترین نظرسنجی و رفراندم شرکت کردند و به جدایی رای دادند اما مقامات بغداد در آن زمان حمله نظامی کردند و از ارتش علیه ملت کردستان استفاده و آنها را در پاسخ به این رفراندوم و نظرسنجی محاصره کردند.
در ادامه بیانیه آمده است که ساکنان استان های عراق شاهد هستند که اقلیم کردستان از لحاظ توسعه، بازسازی و خدمات از سایر مناطق عراق، سال های طولانی پیشی گرفته است، پس چگونه ساکنان اقلیم آرزو می کنند و خواهان بازگشت به مکانی هستند که ویرانی و تخریب در همه زمینه بر آن حاکم است.
در پایان این بیانیه آمده است که اقلیم کردستان نهادی حقوقی و قانونی دارد که نتیجه خون هزاران شهید و پایداری نیروهای شجاع پیشمرگه است و هیچ قدرتی نمی تواند با آنچه این روزنامه ورشکسته که پول بسیاری خرج می کند و هیچ کس نمی داند آیا فعالیت می کند یا بسته شده است، اقلیم کردستان را منحل کند.
پیشتر روزنامه الصباح گزارش داد که یک نظرسنجی جدید نشان داده که بسیاری از شهروندان ساکن اقلیم کردستان عراق خواهان انحلال اقلیم و بازگشت کامل این منطقه به حکومت مرکزی عراق هستند.

کد خبر 42925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha