در صورت فراهم بودن شرایط انتخابات در موعد مقرر برگزار می شود

سرویس ترکیه - یکی از مقامات ارشد AKP اعلام کرد که در صورت فراهم بودن بستر برگزاری انتخابات در استان های زلزله زده، این انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، در پی بالا گرفتن واکنش ها به خبر احتمال به تعویق افتادن انتخابات به درخواست دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) یکی از مقامات این حزب اعلام کرد که در صورت فراهم بودن بستر فنی انتخاباتی، انتخابات آتی ریاست جمهوری و مجلس ترکیه، در زمان تعیین شده آن در 14 می (24 اردیبهشت) برگزار می شود.

به نوشته BBC ترکی، در نشست AKP این موضوع که آیا هیأت عالی انتخابات ترکیه (YSK) می تواند بستر فنی برگزاری انتخابات را در مناطق زلزله زده فراهم کند یا نه مورد ارزیابی قرار گرفت. در صورتی که شرایط برگزاری انتخابات در مناطق زلزله زده ترکیه فراهم باشد، انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد.

یکی از مقامات AKP در گفتگو با BBC ترکی اعلام کرد که در حال حاضر تصمیمی برای به تعویق انداختن انتخابات از سوی این حزب گرفته نشده است. این مقام ارشد AKP اعلام کرده است که بر خلاف چیزی که به نظر می رسد، سیاست پشت پرده AKP چندان موافق با به تعویق انداختن انتخابات نیست، زیرا احتمال این وجود دارد که احزاب اپوزیسیون با اعلام این که این تصمیم یک «کودتای مدنی» است، سیاست مبارزه فرسایشی را علیه AKP در پیش بگیرند که این هم شرایط را بدتر از آن چیزی که هست خواهد کرد.

گفتنی است، پیشتر بولنت آرینچ، رئیس اسبق مجلس ترکیه و عضو ارشد AKP، خواستار به تعویق افتادن انتخابات به دلیل وقوع زلزله شده بود. این سخنان واکنش گسترده ای از سوی احزاب اپوزیسیون ترکیه دریافت کرد. احمد داوود اوغلو رهبر حزب آینده این تصمیم را کودتای مدنی دولت AKP اعلام کرد.

کد خبر 42916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha