بولدان خواستار استعفای اردوغان شد

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک HDP به دلیل بی کفایتی دولت اردوغان در مدیریت بحران و جلوگیری او از ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده، خواستار استعفای او شد.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) پس از بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان اصلاحیه استان دیلوک (غازی آنتپ) از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) خواست تا استعفا کند و اجازه دهد بقیه به مردم زلزله زده کمک کنند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، بولدان که برای دیدار از مناطق زلزله زده به اصلاحیه رفته بود، ا اشاره به اینکه با وجود گذشت 11 روز هنوز هم افرادی در زیر آوار در انتظار نجات هستند، گفت: «افراد زیادی جان خود را از دست داده اند، خانه های زیادی ویران شده است، اما هنوز افراد زیر آوار هستند.»

او شمار افراد زیر آوار مانده را بسیار بیشتر از اعدادی دانست که دولت اعلام می کند و گفت: «می دانیم که هنوز جان های زیادی زیر آوار هستند که بیرون نیامده اند. بنابراین مهم است که افراد زیر آوار در اسرع وقت خارج شوند و سپس عملیات آواربرداری انجام شود. زیرا نباید در عملیات آواربرداری اجساد مردم تکه پاره شوند.»

بولدان در واکنش به توقیف کمک های مردمی HDP از سوی نیروهای دولت ترکیه آن را تصویری از حکومت داری 20 ساله دولت AKP بر کشور توصیف کرد.

او از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور خواست تا اگر نمی تواند به مردم کمک کند لااقل جلوی کمک دیگران را نگیرد و گفت: «این دولت اگر وجدان و آبرویی داشت باید همه اعضای کابینه اش همان دو روز اول پس از زلزله استعفا می کردند.»

کد خبر 42864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha