انهدام باند حفاران غیر مجاز در تکاب/ موزه سنگ در چالدران راه اندازی می شود

سرویس آذربایجان غربی- اخبار کوتاه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی راه اندازی موزه سنگ و واحدهای بوم گردی در چالدران تا انهدام باند حفاران غیرمجاز در تکاب را شامل می شود.

به گزارش کردپرس، فرماندار چالدران هم در این دیدار گفت: چالدران با داشتن ظرفیت‌های بالا در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند در سطح استانی و ملی بدرخشد.

محمدرضا عبدالله‌نژاد افزود: امسال مقرر شده با اختصاص بودجه، موزه سنگ در این شهرستان راه‌اندازی شود.

فرماندار چالدران گفت: امسال نخستین مراسم پاسداشت حماسه شهدای چالدران برگزار شد و دومین دوره این مراسم در نظر است سال آینده برگزار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در دیدار با فرماندار چالدران گفت: چالدران با داشتن جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر از جمله مجموعه ثبت جهانی قره‌کلیسا سالانه مسافران زیادی را جذب کند.

مرتضی صفری افزود: این اداره‌کل در راستای توسعه گردشگری در چالدران آماده همکاری و تعامل با همه دستگاه‌های مربوطه بوده و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاری در این شهرستان انجام می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: این اداره‌کل برای راه‌اندازی موزه سنگ آماده همکاری با فرمانداری چالدران است.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی در چالدران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای سرمایه‌گذاری در ایجاد واحدهای بوم‌گردی در چالدران اختصاص دهد.

صفری اظهار کرد: چالدران با دارا بودن ۱۰۴ اثر ثبت ملی و یک اثر جهانی قره‌کلیسا ظرفیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری دارد که می‌توان با تولید مستند و کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری چالدران و پخش در صداوسیما زمینه معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کرد.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و همایش نیز می‌تواند در معرفی چالدران بسیار تاثیرگذار باشد. صفری گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در اطراف قره‌کلیسا و مقبره سیدصدرالدین چالدران اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گیرد.

انهدام باند حفاران غیر مجاز در تکاب

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در روستای نبی‌کندی تکاب، عملیات منسجمی با همکاری پاسگاه تخت سلیمان انجام شد.

بهزاد حجابی افزود: در این عملیات باند حفاری غیرمجاز منهدم و یک نفر به همراه ادوات حفاری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

او گفت: یگان حفاظت استان در راستای حراست و پاسداری از میراث‌فرهنگی کشور به‌صورت شبانه‌روزی با انجام بازدیدها و سرکشی‌های مستمر، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و با همکاری نیروی انتظامی تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 42859

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha