بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات کمیته عالی هماهنگی واشنگتن-بغداد

سرویس جهان- بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این کشور از طریق شراکت با جمهوری عراق به دنبال پیشبرد اهداف مشترک طرفین در زمینه حفظ وحدت، با ثبات، امن و حاکمیت این کشور است.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا، به دنبال اتمام مذاکرات کمیته عالی هماهنگی میان آمریکا و عراق، بیانیه ای درباره نتایج این مذاکرات منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه، کمیته عالی هماهنگی مشترک بر گسترش حمایت واشنگتن از عراق تاکید کرده است. همچنین اشاره شده است آمریکا از طریق شراکت استراتژیک با جمهوری عراق به دنبال پیشبرد اهداف مشترک طرفین در مورد عراق متحد، با ثبات، امن و حفاظت از حاکمیت این کشور است.

در این بیانیه ادعا شده که عراق یکی از کشورهایی بوده که در یک دهه گذشته بیشترین کمکهای انسانی و تسهیلات برای توسعه را از آمریکا دریافت کرده است. بر اساس این گزارش، آمریکا از زمان شکست داعش حدود 3.4 میلیارد دلار برای رفع خرابی های ناشی از حمله داعش، در عراق سرمایه گذاری کرده است.

همچنین به تلاش مشترک برای ایجاد اصلاحات اقتصادی در عراق با کمک های مستقیم آمریکا در زمینه تنوع بخشی به اقتصاد عراق و ایجاد فرصت های بیشتر اقتصادی برای عراقیها اشاره شده است. از جمله تلاش های آمریکا در این زمینه، حمایت از ایجاد اصلاحات در قوانین، کارآفرینی در بخش های مختلف اقتصاد عراق، رفع موانع دسترسی به سرمایه، توسعه و قوانین تجاری و شفافیت مالی عنوان شده است.

آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است می خواهد در حوزه های تغییرات آب و هوا، انرژی و آب در عراق سرمایه گذاری کرده و به استفاده بیشتر عراق از انرژیهای تجدیدپذیر و ایجاد سیستم های تامین آب سالم و ایجاد امنیت غذایی، و بهداشتی و بروز کردن بخش انرژی این کشور کمک کند.

همچنین به برنامه آمریکا برای کمک به حفظ آثار باستانی و فرهنگی این کشور از طریق تربیت متخصصان و کارشناسان این حوزه برای ثبت دیجیتالی آثار فرهنگی و تاریخی باستانی این کشور و مرمت فضاهای تاریخی آن اشاره شده است.

بر اساس این بیانیه، آمریکا متعهد شده است برای بالا بردن سطح تحصیلات عالی از طریق حمایت از موسسات آموزش عالی خصوصی تلاش کند. همچنین ادعا شده که آمریکا بزرگترین تامین کننده کمک های انسانی به عراق بوده است. آمریکا خود را به ایجاد دسترسی آسان مردم عراق به آب سالم، مراقبت های بهداشتی و سرپناه مناسب و رفع نیازهای آوارگان متعهد دانسته است.

کد خبر 42854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha