شمار جانباختگان زلزله در ترکیه از مرز 35 هزار نفر گذشت

سرویس ترکیه - بنا بر اعلام رئیس جمهور ترکیه تا روز گذشته 35 هزار و 418 تن بر اثر زلزله جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از نشست کابینه دولت در مرکز سازمان مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) از رسیدن شمار جانباختگان زلزله به 35 هزار و 418 تن خبر داد.

بنا بر گزارش آناتولی، اردوغان با بیان این که وزارت محیط زیست و شهرسازی یک میلیون و 850 هزار خانه مسکونی و محل کار و در حدود 369 هزار ساختمان در مناطق زلزله‌زده را بررسی کرده است، گفت: «بر اساس برآوردهای اولیه، 211 هزار واحد مسکونی در 47 هزار ساختمان در منطقه زلزله زده تخریب شده یا اینکه به شدت آسیب دیده است.»

او با اشاره به اینکه 73 هزار نیروی انتظامی، 65 هزار نیروی ژاندارمری در مناطق زلزله زده در حال فعالیت هستند، گفت: «حدود 250 هزار کارمند دولت در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند. 20 هزار نفر از سربازان ارتش در مناطق زلزله‌زده انجام وظیفه می‌کنند. روند امداد و جستجو تا نجات آخرین فرد در مناطق زلزله‌زده ادامه خواهد یافت.»

گفتنی است اردوغان در حالی شمار جانباختگان را در حدود 35 هزار و 500 اعلام می کند که نمایندگان حاضر در مناطق زلزله زده، همچنین فعالان مدنی و کارشناسانی که در همین مناطق حاضر هستند، شمار قربانیان زلزله را بسیار بیشتر از این میزان اعلام کرده اند. صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز تا کنون چند بار دولت ترکیه و اردوغان را به پنهان کاری در زمینه اعلام آمار جان باختگان متهم کرده است.

کد خبر 42814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha