تنها در مرعش 10 هزار و 194 نفر جان خود را از دست داده اند

سرویس ترکیه - به گفته وزیر کشور ترکیه تلفات تنها در یکی از 10 استان زلزله زده به 10 هزار و 194 نفر رسیده است.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در نشست امروز صبح خود از کشف اجساد 10 هزار و 194 شهروند از زیر آوار در مرعش خبر داد. این در حالی است که بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) که ساعت 15 روز گذشته منتشر شد، تا دیروز اجساد نزدیک به 30 هزار نفر از زیر آوار بیرون آمده است.

سلیمان سویلو با بیان این که بیش از 40 تن از فرمانداران، بیش از 150 بخشدار، ده ها تن از مدیران ارشد وزارتخانه ها و 6 تن از معاونان وزرا در مناطق مختلف زلزله زده حضور دارند، گفت: تا کنون 4 هزار و 490 ساختمان فرو ریخته در مرعش مورد جستجو قرار گرفته است.

او گفت که تا کنون عملیات امداد و نجات در مناطق افشین، آدرین، اکین اوزو، و چاغلایان جریت به پایان رسیده است و از 318 ساختمان فرو ریخته در البیستان عملیات برای نجات شهروندان تنها 9 ساختمان باقی مانده است که آن هم فردا به پایان می رسد.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین آمار که روز گذشته از سوی آفاد منتشر شد، تا ظهر روز گذشته اجساد 29 هزار و 605 تن در مناطق زلزله زده از زیر آوار بیرون کشیده شده است. سازمان آفاد از ساعت 15 روز گذشته تا این لحظه اخبار تلفات زلزله را به روز نکرده است.

کد خبر 42717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha