دولت شمار کشته ها را پنهان می کند/شمار کشته ها از 30 هزار فراتر رفته است/ققنوس وار از خاکسترمان بر می خیزیم

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین HDP دولت ترکیه را به پنهان کردن آمار واقعی قربانیان زلزله متهم کرد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) دولت ترکیه را متهم کرد که برای جلوگیری از خشم و عصیان عمومی جلوی انتشار آمار صحیح جان باختگان زلزله را می گیرد.

دمیرتاش با انتشار توئیت هایی در حساب رسمی خود، نوشت: «متاسفانه آمار جانباختگان زلزله مانند آمار همه گیری کووید 19 جعلی است و بیش از 100 هزار تن زیر آوار هستند. حتی احتمال این که تا همین الان بیش از 30 هزار نفر را در زلزله اخیر از دست داده باشیم وجود دارد.»

او افزود: «آنها از همان ابتدا سعی کردند تا با پنهان کردن آمار درست فاجعه جلوی خشم عمومی را بگیرند. به این ترتیب شکل گیری بسیج عمومی را به تاخیر انداختند.»

او خطاب به اردوغان از عبارت «جایی برای خوابیدن نخواهی داشت» استفاده کرد که کنایه از این است که «گرفتار خشم مردم خواهی شد».

رهبر در بند HDP در جملاتی که حاکی از خشم او بود نوشت: «آنها (دولت اردوغان) آنقدر عقل و اخلاقشان را از دست داده اند که قول کمک 10 هزار لیری به مردمی را داده اند که منتظر شنیدن صدایی از عزیزانشان در زیر آوار هستند. آنها حتی متوجه نیستند که کاری که انجام می دهند توهین به مردم داغدار است.»

دمیرتاش با تاکید بر همبستگی بین آحاد مردم ترکیه نوشت: «برادران و خواهران عزیزم وقت آن رسیده است که 85 میلیون یک حقیقت را ببینند و بپذیرند. دوران این دولت تمام شده است. ما دست در دست هم برای التیام زخم هایمان تلاش می کنیم.»

او نوشت: «ما بر ویرانی غلبه خواهیم کرد و از خاکستر خود برخواهیم خواست. خیلی دشوار است، اما ما موفق خواهیم شد.»

کد خبر 42658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha