برای کمک رسانی به مردم زلزله زده به اجازه کسی نیاز نداریم

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش رئیس فراکسیون HDP در انتقاد به اعمال محدودیت ها برای ارسال کمک به مناطق زلزله زده اعلام کرد که حزب متبوعش برای کمک به زلزله زده ها نیازی به دریافت اجازه از دولت ندارد.

به گزارش کردپرس، مرال دانیش بشتاش رئیس مشترک فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در بازدید از استان زلزله زده مالاتیا در انتقاد به اعلام وضعیت فوق العاده و جلوگیری از انتقال کمک های این حزب به برخی از شهرهای منطقه زلزله زده، اعلام کرد که حزب متبوعش و همچنین مردم برای کمک به زلزله زده ها نیازی به دریافت اجازه از منابع رسمی ندارند.

به نوشته مزوپوتامیا، بشتاش که برای بازدید از مناطق زلزله زده در مالاتیا حضور دارد با ارزیابی وضعیت منطقه، گفت: «با فاجعه بسیار بزرگی رو در رو هستیم که هر آن بزرگ و بزرگ تر می شود. تیم های نجات کافی نیستند و آب و برق هم در بسیاری از مناطق قطع شده است.»

او با انتقاد از اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق زلزله زده گفت: «در چنین وضعیتی دولت هم به جای اسکان زلزله زده ها در حال تهدید مردم است. جلوی کمک های ارسالی مناطق دیگر گرفته می شود. مالاتیا به شهر مردگان بدل شده است. همه مغازه ها بسته اند و پمپ بنزین ها هم درگیر صف های طولانی هستند. حتی وقتی مردم بستکان خود را از دست داده اند هم از دست تهدید های دولت خلاصی ندارند.»

بشتاش افزود: «ما برای کمک به مردم منطقه و آوردن نان و آب به اینجا نیازی به دریافت اجازه از دولت نداریم. این وظیفه انسانی ما است.»

او از دولت اردوغان خواست تا جلوی انتقال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را نگیرد.

کد خبر 42597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha