قلب ترکیه در مناطق زلزله زده می تپد/دیگر به ممنوعیت های اردوغان کاری نداریم

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP به شدت به ممنوعیت ارسال کمک های مردم و اپوزیسیون به مناطق آسیب دیده انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با انتقاد شدید از بخشنامه های اخیر دولت و ممنوعیت جمع آوری و ارسال کمک به مناطق زلزله زده، اعلام کرد که دیگر هیچ کاری به مصوبات دولتی ندارد و برای کمک در کنار شهروندان آسیب دیده از زلزله خواهد بود.

قلیچدار اوغلو با انتشار ویدئویی در حساب کاربری توئیتر خود با اعلام همدردی با مردم زلزله زده گفت که قلب ترکیه در مناطق زلزله زده می تپد و ما به عنوان CHP با هر چه در توان داریم در کنار مردم خود خواهیم بود.

او خطاب به دولت ترکیه گفت: «ممنوعیت های بوروکراتیکی را که در زمان مصیبت کووید 19 به راه انداختید، این بار نمی توانید به راه بیاندازید. ما این را نمی پذیریم. کمک های لازم را باید به جاهایی که نیاز بیشتری دارند بفرستیم. ما دیگر اهمیتی به سیاست های کاخ ریاست جمهوری و اخبار دروغین آن نمی دهیم.»

او گفت: «در حالی که وزرا در حال چرخ زدن در مناطق زلزله زده هستند، هنوز هماهنگی ها و تدبیرهای لازم برای مواجهه با این فلاکت بزرگ صورت نپذیرفته است. این مهم است که ادارات دولتی با شهرداری ها و سازمان های مدنی هماهنگی کنند و با هم کار را پیش ببرند. اما دولت چوب لای چرخ شهرداری های اپوزیسیون می گذارد. نهادهای مدنی را هم که در سال های اخیر با فشار نیست و نابود کرده اند. در مناطق مربوطه نیروهای ارتش به اندازه کافی حضور ندارند.»

رهبر اپوزیسیون با انتقاد از مدیریت بحران در دولت AKP افزود: «به خدا آنها راه و رسم مملکت داری را نمی دانند.»

قلیچدار اوغلو مسئول اصلی مصیبت های پس از زلزله را شخص اردوغان دانست و گفت به همین دلیل به هیچ عنوان حاضر به دیدار و گفتگو با او نیست.

او گفت: «من این موضوع را یک موضوع فراسیاسی نمی بینم. مصیبتی که به خاطر زلزله بر سر ما آمد به دلیل مالیات های زلزله بود که توسط دولت گرفته شد اما کاری صورت نگرفت. آن پول ها کجا رفتند؟ مردمی که در تمام طول زندگی شان در حال دادن مالیات به دولت هستند، وقت مصیبت دولت را در کنار خودشان نمی بینند. همه چیز این دولت انتخابات است. همه چیز این دولت کاخ ریاست جمهوری است.»

او با بیان این که از ظلم به مردم بسیار خشمگین است، گفت که مسئولان باید پاسخگوی ستمی که به این مردم رفته باشند.

او به شهرداران اپوزیسیون دستور داد که بی توجه به ممنوعیت های مصوب دولت درباره کمک به مناطق زلزله زده باید همه تلاش خود را برای کمک رسانی انجام دهند. رهبر اپوزیسیون گفت: «اگر قرار است به خاطر جمع آوری نان و پتو برای مردم زلزله زده دستگیر شوید، اشکالی ندارد. دیگر زمان بخشنامه تصویب کردن و مسخره بازی های اداری به پایان رسیده است. چون به آخر خط رسیده ایم.»

قلیچدار اوغلو با بیان این که مردم با هم در همبستگی هستند، گفت: «من نیازی نمی بینم که ما دیگر با این حکومت اعلام همبستگی کنیم. زیرا ما دیگر اعتمادی به این حکومت نداریم. ما شانه به شانه با مردم این کشور را از نو خواهیم ساخت. من به مردم قول می دهم.»

گفتنی است، قلیچدار اوغلو امروز همچنین با انتشار توئیت های مختلفی به دولت هشدار داد که دست از بازداشت و زندانی کردن مردم و روزنامه نگارانی که در فضای مجازی خبر رسانی و انتقاد می کنند بردارد. او به اردوغان گفت اگر می خواهید برای انتقاد مردم را دستگیر کنید بیایید همه ما را بگیرید.

کد خبر 42549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha