در ختای دولت نیست، تنها رنج هست/دولت به جای همکاری مسیر کمک مردمی را مسدود کرده است

سرویس ترکیه - مدحت سنجر که به همراه هیاتی از سیاستمداران کرد به ختای رفته بود از کمبود امکانات و ممانعت دولت از رسیدن کمک های مردمی به دست زلزله زدگان انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، هیأتی متشکل از مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، تولای خاتم اوغولاری، زلیخا گولوم، حسین قاچماز نمایندگان HDP، شاهین تومولکلو رئیس مشترک حزب سوسیالیست فرودستان (ESP)، جانان یوجه رئیس مشترک حزب سوسیالیت جدید ترکیه (SYKP)، غمزه تاشچی نایب رئیس حزب انقلابی (Devrimci Parti) و مدیران استانی HDP، از مناطق زلزله زده آدانا و ختای بازدید کردند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، سنجر در این دیدار با مردم منطقه گفتگو کرد. او درباره مشاهدات خود در این سفر گفت: «وقتی به این مناطق می آیید می توانید از نزدیک اثرات فلاکت بار زلزله را ببینید. حجم ویرانی بسیار بالا است و شهر به ویرانه ای تبدیل شده است. ساختمان های زیادی فروریخته اند اما در اطراف آنها کسی برای امدادگری نیست. مردم در خیابان ها مانده اند و سرپناه و تجهیزات گرمایشی ندارند.»

سنجر با بیان این که در ختای به جز درد و ویرانی چیزی نیست، گفت: «در اینجا نه دولتی وجود دارد و نه حکومتی. تنها رنج و خشم است. در حالی که این بزرگترین فرصت برای همبستگی بین نیروها است، دولت از انتقال کمک ها به منطقه خودداری می کند.»

سنجر از مردم خواست تا با وجود کارشکنی های دولت همچنان از یکدیگر حمایت کرده و همبستگی خود را حفظ کنند و زخم های یکدیگر را مرهم نهند.

سنجر با بیان این که ویرانی در مناطق زلزله زده بیش از حد تصور است، گفت که HDP تا آخرین نفس در کنار مردم خواهد بود و برای بازسازی به آنها کمک خواهد کرد.

کد خبر 42538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha