اپوزیسیون بدون حمایت کردها در انتخابات از اردوغان شکست می خورد

سرویس جهان- گونول تول، کارشناس مسائل ترکیه هشدار داد اپوزیسیون ترکیه بدون کسب حمایت کردها نمی تواند رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه را از قدرت کنار بزند.

به گزارش کردپرس، گونول تول، مدیر برنامه ترکیه در اندیشکده خاورمیانه، بزرگترین ضعف اپوزیسیون ترکیه را عدم اتخاذ موضع روشن در مورد مسئله کردهای این کشور دانست.

او در مقاله ای که در وبسایت این اندیشکده منتشر شده، یکی از خصوصیات اصلی اپوزیسیون ترکیه را قرار گرفتن آنها در جبهه سکولار-ناسیونالیسم کلاسیک دانست که نسبت به فرهنگ، ملیت و حقوق کردها درک درستی ندارد.

او همچنین یکی از ضعف های اصلی اپوزیسیون در ترکیه را سکوت محض آن در برابر سرکوب رهبران کرد و فعالان و احزاب این اقلیت در ترکیه دانست.

گونول تول هشدار داد اگر اپوزیسیون راهی برای کسب حمایت کردها پیدا نکند، برنده شدن آنها در انتخابات محال یا حداقل بسیار سخت خواهد بود.

تحلیلگر مسائل ترکیه به اپوزیسیون هشدار داد اگر به کردها متوسل نشود نه تنها کردها بلکه دموکراسی خواهان ترکیه متضرر خواهند شد زیرا اپوزیسیون، بدون حمایت کردها امکان پیروز شدن در انتخابات را ندارد و جریان حاکم که اعتقادی به دموکراسی ندارد، به حکومت خود بر ترکیه ادامه خواهد داد.

کد خبر 42527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha