کردستان پایلوت درمان سرطان غرب کشور

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم وزارت بهداشت، کردستان را در حوزه درمان سرطان به عنوان پایلوت منطقه غرب کشور بشناسد، چرا که زنجیره تشخیص و درمان سرطان در استان کاملا فراهم است.

به گزارش کرد پرس، محسن فتحی در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: به طور قطع این کار باعث امیدآفرینی برای منطقه و تحقق توریسم درمانی خواهد شد که برای اقتصاد استان مفید است.

وی موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی دانشکده داروسازی در کردستان را کاری بسیار ارزشمند دانست و بر لزوم افزایش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و پرداخت به روز کارانه کادر پزشکی تاکید کرد و افزود: بدهی علوم پزشکی کردستان از ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به زیر ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم به تراز مثبت برسیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدامات مثبت نظام در استانی محروم مانند کردستان به درستی اطلاع رسانی نشده است و همه مسوول ترویج جهاد تبیین هستیم.

فتحی با بیان اینکه اعتماد و یکپارچگی بین مردم و نظام باید احیا شود تا شاهد روزهای پرشکوه کردستان در ساحت توسعه کشور باشیم، ادمه داد: تدبیر عالمانه رهبر معظم انقلاب برای عفو جمع زیادی از جوانان در وحدت و یکپارچگی ملی بسیار موثر است.

وی یادآور شد: بیمارستان کامیاران ردیف بودجه دارد و کلنگ زنی شده است ولی هیچ پیشرفتی ندارد و باید به درست بودجه ای به آن تخصیص یابد.

وجود 3 هزار تخت بیمارستانی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: با همکاری همه دستکاه ها و مردم، امروز در بحث کرونا در شرایط بسیار خوبی قرار داریم، در حالیکه کشورهای غربی و ژاپن همچنان با مرگ و میرهای زیادی مواجه هستند.

فریدون عبدالملکی گفت: ۵۰ سال پیش تعداد پزشکان متخصص در استان به انگشتان دست هم نمی رسید اما اکنون بیش از ۵۴۰ متخصص، ۷۲ فوق تخصص، ۴۵۰ پزشک عمومی، ۲۲۰ داروساز، ۲۵۰ دندانپزشک و حدود ۱۳ هزار کارد بهداشت و درمان در استان داریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و در مجموع ۲۰ بیمارستان با حدود ۲ هزار و ۹۶۵ تخت بیمارستانی در کردستان وجود دارد.

کد خبر 42483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha