مالیات هایی که برای زلزله گرفتید کجاست؟

سرویس ترکیه - روزنامه جمهوریت با انتشار یادداشتی خواستار روشن شدن این موضوع شد که مبالغ کلان مالیات های دریافت شده از شهروندان برای مقابله با زلزله چگونه هزینه شده اند.

به گزارش کردپرس، روزنامه جمهوریت رسانه نزدیک به اپوزیسیون ترکیه، با انتشار یادداشتی خواستار روشن شدن این موضوع شد که مبالغ کلان مالیات های دریافت شده از شهروندان برای مقابله با زلزله چگونه و کجا هزینه شده اند.

جمهوریت نوشت: «زمین لرزه 7.7 ریشتری بار دیگر موضوع مالیات های زلزله را که از سال 1999 از مردم دریافت شده اند، دوباره به موضوع اول اخبار تبدیل کرد. درامد دولت از محل دریافت مالیات موسوم به "مالیات زلزله" تا کنون چیزی بالغ بر 88 میلیارد لیر شده است.»

جمهوریت در ادامه با اشاره به تاریخچه تصویب قانونی این مالیات و دریافت منظم آن از مردم ترکیه، نوشت: «بر اساس اطلاعات وزارت خزانه داری و دارایی، سال گذشته 9.3 میلیارد لیر از این مالیات درآمد حاصل شده است. این رقم در سال 2021، 6.6 میلیارد لیر بوده است. این سوال که چه میزان از این مالیات میلیاردی که تاکنون جمع آوری شده برای مقاوم سازی سازه ها یا برای آماده شدن در برابر زلزله صرف شده، از سوی دولت بی پاسخ مانده است. در داده های وزارت خزانه داری و دارایی این مالیات جزو درآمدهای مالیاتی در فهرست درآمدهای بودجه عمومی درج شده است.»

کد خبر 42481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha