احتمال حمایت حزب HDP از نامزد اپوزیسیون در دور دوم انتخابات ترکیه

سرویس جهان- خبرگزاری بین المللی آسیا، از احتمال حمایت حزب دموکراتیک خلقهای ترکیه از نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون در مقابل رجب طیب اردوغان، در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم خبر داد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری بین المللی آسیا پیش بینی کرد نامزد شش حزب اپوزیسیون ترکیه، به غیر از حزب کردگرای دموکراتیک خلقها بتواند مانع از پیروزی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کنونی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شود و انتخابات به دور دوم کشیده شود.

این خبرگزاری تاکید کرد در صورت کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم، حمایت کردها از اپوزیسیون یا رجب طیب اردوغان تعیین کننده خواهد بود.

ANI پیش بینی کرده است حزب دموکراتیک خلقها که کردهای ترکیه از آن حمایت می کنند، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از نامزد اپوزیسیون حمایت کند. از نگاه این خبرگزاری، در این صورت نامزد اپوزیسیون می تواند باعث برکناری اردوغان از قدرت شود.

خبرگزاری بین المللی آسیا یکی از موانع اجماع کامل اپوزیسیون در شکست دادن حتمی اردوغان را نظر سوء برخی احزاب اپوزسیون از جمله حزب خوب نسبت به حزب کردگرای دموکراتیک خلقها دانست چرا که به زعم این حزب، دموکراتیک خلقها به حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک وابسته است.

این خبرگزاری همچنین احتمال حمله اردوغان به کردهای سوریه برای کسب حمایت ناسیونالیست های افراطی ترکیه را بعید ندانسته است.

کد خبر 42413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha