آمریکا برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه اعلام آمادگی کرد

سرویس ترکیه - آمریکا با ابراز نگرانی از تبعات زلزله در ترکیه و سوریه، برای کمک به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع زلزله 7.4 ریشتری در مرعش ترکیه که باعث ایجاد خسارت های فراوان و تلفات جانی بالا شد، دولت آمریکا برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه اعلام آمادگی کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری روزنامه جمهوریت، جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار پیامی با بیان این که دولت آمریکا به شدت نگران تبعات زلزله در ترکیه و سوریه است اعلام کرد: «جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمینه کمک به آسیب دیدگان زلزله به آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) و سایر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا برای همکاری نزدیک با دولت ترکیه اقدام کنند و وضعیت ترکیه را از نزدیگ زیر نظر داشته باشند.»

لازم به ذکر است که وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 7.4 ریشتر در مرعش همچنین دو زمین لرزه به بزرگی 6.5 در آنتپ باعث کشته شدن دست کم 284 و زخمی شدن دست کم 2323 نفر، همچنین ایجاد خسارت های بالا در مناطق بزرگی از جنوب و کردستان ترکیه شد. این زمین لرزه در استان های مالاتیا، باتمان، بینگل، حکاری، الازیغ، کیلیس، دیاربکر، ماردین، سیرت، شرناخ، وان، موش، بیتلیس، آدانا، عثمانیه و ختای احساس شد. مرکز پژوهش های زمین شناختی ایالات متحده (USGS) بزرگی زمین لرزه مرعش را 7.8 ریشتر اعلام کرده است.

بنا بر برآوردهای اولیه رسانه ها، شمار مفقودین و کسانی که زیر آوارها مانده اند به هزاران تن می رسد.

کد خبر 42401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha