وزیر دفاع ترکیه راهی مناطق زلزله زده شد/ نیروهای مسلح آماده کمک به زلزله زدگان هستند

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع زلزله 7.4 ریشتری در مرعش که باعث ایجاد خسارت ها و تلفات جانی فراوان در بسیاری از استان های ترکیه شد، وزارت دفاع این کشور از آمادگی یگان های نیروی های مسلح در استان های مختلف برای امدادرسانی به زلزله زندگان خبر داد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه آمده است که یگان های نیروهای مسلح در استان های مرعش، مالاتیا، غازی آنتپ، دیاربکر، ختای، کلیس و عثمانیه تحت تأثیر زلزله قرار گرفته اند.

وزارت دفاع ترکیه از تشکیل ستاد بحران در این وزارتخانه خبر داد و برای اعزام نیروهای خود به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرد. وزارت دفاع همچنین از آمادگی نیروهای هوایی خود برای کمک به سازمان امداد و نجات آفاد خبر داد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز ساعتی پس از وقوع زلزله در استان های مرعش و آنتپ راهی مناطق زلزله زده شد.

لازم به ذکر است که بامداد امروز در ساعت 4.17، زمین لرزه ای با بزرگی 7.4 ریشتر در مرعش، و زمین لرزه های پیاپی با بزرگی 6.5 و 6.4 ریشتر در مناطق مختلف غازی آنتپ به وقوع پیوستند. این زمین لرزه در استان های مالاتیا، باتمان، بینگل، حکاری، الازیغ، کیلیس، دیاربکر، ماردین، سیرت، شرناخ، وان، موش، بیتلیس، آدانا، عثمانیه و ختای حس شد. مرکز پژوهش های زمین شناختی ایالات متحده (USGS) بزرگی زمین لرزه مرعش را 7.8 ریشتر اعلام کرده است.

بنا بر برآوردهای اولیه رسانه ها، شمار مفقودین و کسانی که زیر آوارها مانده اند به هزاران تن می رسد.

کد خبر 42398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha