به احتمال زیاد هدا پار نیز به ائتلاف جمهور می پیوندد

سرویس ترکیه - نعمان کورتولموش یکی از مقامات AKP از احتمال بالای پیوستن هدا پار به ائتلاف حاکم ترکیه برای انتخابات آتی ابراز خرسندی کرد.

به گزارش کردپرس، نعمان کورتولموش رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه (AKP) در سخنانی از احتمال بالای عضویت حزب مطالبه آزاد (Hüda Par) به ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) خبر داد و از این موضوع ابراز خرسندی کرد.

کورتولموش در گفتگو با کانال خبرترک در مورد احتمال مشارکت Hüda Par در ائتلاف مردمی گفت: «بزرگترین مزیت ما در ائتلاف جمهور این است که با احزاب مؤتلف بر روی یک زمینه مشترک، بر اساس رویکردهای اساسی که همه بر روی آنها توافق داریم حرکت می کنیم. با این حال درست است که AKP و MHP دو حزب کاملا جدا از هم هستند. ما معتقدیم که توسعه این ائتلاف به نفع ترکیه خواهد بود. به احتمال زیاد از میان احزاب دیگر Hüda Par نیز به این ائتلاف بپیوندد.»

کورتولموش در این سخنان با اشاره به نظرسنجی های هفتگی، آنها را امیدبخش دانست و ابراز امیدواری کرد که ائتلاف جمهور در دور اول انتخابات پیروز میدان شود.

لازم به ذکر است که هفته گذشته یوسف قاراداش روزنامه نگار منتقد کُرد، با انتشار یادداشتی درباره دیدار رجب طیب اردوغان، با زکریا یاپیجی اوغلو رئیس Hüda Par و دعوت از این حزب برای عضویت در ائتلاف جمهور، این کار را نشانه ای از «معاملات کثیف سیاسی» در پشت پرده سیاست ترکیه و با هدف جمع کردن آرای کُردها دانست. صلاح الدین دمیرتاش رهبر در بند HDP نیز در سخنانی این کار را نشانه عجز و درماندگی ائتلاف جمهور برای به دست آوردن رأی اندک Hüda Par توصیف کرد.

کد خبر 42309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha