آب  شرب پایدار به 72 روستای کرمانشاه  می  رسد

سرویس کرمانشاه _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح 20 پروژه و بهره‌مندی 72 روستا با 3470 خانوار از نعمت آب شرب سالم و پایدار به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش کردپرس، رضا داودی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در 8 شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، پاوه، سنقر، دالاهو، کنگاور و گیلانغرب اجرا شده اند، افزود: 28 روستای شهرستان کرمانشاه، 14 روستای شهرستان اسلام‌آبادغرب، 14 روستای شهرستان صحنه، 2 روستای پاوه، 2 روستای شهرستان سنقروکلیایی، 2 روستای دالاهو، 7 روستای کنگاور و 4 روستای گیلانغرب با اجرای این پروژه‌ها به شبکه آب پایدار می‌پیوندند.

وی جمعیت تحت پوشش این پروژه ها را حدود 14هزار نفر اعلام کرد و یادآورشد: پروژه های آبرسانی روستاهای مذکور درحالی اجرا شده‌اند که روستاهای تحت پوشش عمدتا فاقد تأسیسات آبرسانی بوده‌اند.

داودی گفت: برای آبرسانی به 72 روستا 450 مترمکعب مخزن، احداث و راه اندازی 13 ایستگاه پمپاژ، 129 متر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز 8حلقه چاه، بهسازی 5 دهنه چشمه و نصب و واگذاری 1365 انشعاب، با اعتباری بالغ بر 1150 میلیاردریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همچنین اجرای شبکه آب و فاضلاب محله مرادآباد و حفر و تجهیز 10 حلقه چاه عمیق در شهر کرمانشاه را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در ایام مبارک دهه فجر آغاز خواهندشد.

رضا داودی محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی اعلام و تصریح کرد: آبفای کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بااجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای محروم اهالی این روستاها را از آب شرب سالم بهره‌مند سازد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جهادآبرسانی و محرومیت‌زدایی با همکاری مشترک شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه نجف‌اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) و تحت پوشش قراردادن 349 روستای استان، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و وزیر نیرو، در خصوص تامین آب شرب به ویژه در حوزه روستایی، آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی استان به سرعت در دستور کار قرارگرفت که خوشبختانه از پیشرفت‌های نسبتا خوبی هم برخوردارند.

به گفته وی بخشی از این پروژه‌های آبرسانی طی امسال و مابقی نیز ظرف دو سال آینده تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

داودی یادآور شد: بیش از 600 روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند که بسیاری از آنها فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی و حتی فاقد منابع تأمین آب هستند که این موضوع قدری کار را سخت و اجرای پروژه ها را با کندی مواجه کرده‌است اما این موضوع نتوانسته‌است در عزم ما و برادران جهادگر قرارگاه نجف اشرف و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) خللی ایجاد کند.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از حدود 2597 روستای استان، 1990 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند، عنوان کرد: با اجرای برخی پروژه‌ها از جمله جهاد آبرسانی به دنبال افزایش روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستیم.

کد خبر 42292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha