ترکیه از جهت سلامت اداری و عدم وجود فساد 101 مین کشور در بین 180 کشور جهان است

سرویس ترکیه - سازمان بین المللی شفافیت اعلام کرد که ترکیه از جهت دارا بودن شاخص های مربوط به بررسی فساد اداری 101 مین کشور در بین 180 کشور جهان است.

به گزارش کردپرس، سازمان بین المللی شفافیت (Transparency Internatıonal-TI) اعلام کرد که بر اساس شاخص های تعیین کننده در زمینه بررسی و جلوگیری از فساد اداری در 180 کشور جهان ترکیه در رتبه 101 ایستاده است.

بنا بر گزارش اورنسل، سازمان بین المللی شفافیت به عنوان یکی از سازمان های غیر دولتی پیشرو در زمینه مبارزه با فساد اداری و رانت، گزارش سال 2022 را منتشر کرد. در این گزارش ترکیه با از دست دادن 2 امتیاز نسبت به سال گذشته، و 5 رتبه سقوط، با 36 امتیاز در بین 180 کشور جهان، در رتبه 101 قرار گرفت.

بنا بر گزارش این سازمان، ترکیه در دو سال اخیر در مجموع 15 رتبه سقوط کرده است و همچنان در حال سیر نزولی در این جدول است.

این گزارش با اشاره به عواملی مانند قرار گرفتن ترکیه در فهرست خاکستری رنگ گروه ویژه اقدام مالی بین‌الملل در سال 2021، وجود ادعاهایی مبنی بر ارقام بزرگ پول های ثبت نشده در این کشور پس از آغاز جنگ اوکراین، سیاسی شدن قوه قضائیه، تنگ شدن فضای دموکراتیک در این کشور، افزایش فشار علیه نیروهای اپوزیسیون و مخالفان دولت، و عدم پایبندی به تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا؛ احتمال داد که روند سقوط ترکیه در این فهرست ادامه داشته باشد.

بر اساس شاخص های این سازمان، ترکیه یکی از کشورهایی است که در 10 سال اخیر بیشترین امتیاز را در فهرست کشورها از دست داده است. در این گزارش نام کشورهای اتریش، استرالیا، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، کانادا، انگلیس، مالی، ایران، بوسنی و هرزگوین نیز به عنوان دیگر کشورهایی که بیشترین امتیاز را از دست داده اند، آمده است.

کد خبر 42218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha