انتخابات آتی ترکیه بر وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه اثر گذار است

سرویس سوریه - دریا رمضان عضو دفتر ارتباطات مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) با اشاره به انتخابات آتی ترکیه اعلام کرد که این انتخابات بر وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه اثرگذار خواهد بود.

به گزارش کردپرس، دریا رمضان عضو دفتر ارتباطات مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) با اشاره به انتخابات زودتر از موعد ترکیه که در تاریخ ۱۴ مه برگزار می‌شود، در مورد رقابت انتخاباتی و ائتلافی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حال تشکیل آن است، بحث و کفتگو کرد.

بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری ژینها، دریا رمضان در مورد تهدیدات و حملات دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه گفت: «می‌بینیم که ترکیه مردم مناطق شمال و شرق سوریه، افراد مشهور، سیاستمداران و رهبران انقلابی سوریه را هدف حمله قرار داده تا اهداف خود را در سوریه عملی کند. دولت ترکیه از سیاست همیشگی خود در قبال بحران‌هایش دست نمی کشد، مثلا اکنون در تلاش برای توافق با دولت دمشق است و این توافق تنها جهت منافع اردوغان و پیروزی در انتخابات است. و همچنین اردوغان می‌خواهد به مردم ترکیه نشان دهد که در حال تامین منافع ترکیه است و می‌تواند ترکیه را تا آخر رهبری کند.»

دریا رمضان افزود: «دولت ترکیه امروزه وضعیت اقتصادی و سیاسی پیچیده‌ای در داخل مرزهای خود دارد و می‌خواهد با حملات خارجی در سوریه، عراق و لیبی بر این مشکلات اقتصادی و سیاسی سرپوش بگذارد. همچنین در تلاش برای به دست آوردن رای مخالفان خود است، از این طریق که بگوید در حال کار بر روی پرونده بازگردانی پناهجویان به کشورشان است و به همین علت است که در حال عادی سازی روابط با دمشق است اما روشن است که در واقع هدف پناهجویان نیستند بلکه هدف از بین بردن پروژه ملت دموکراتیک در سوریه است.»

در پایان دریا رمضان با اشاره به تاثیر انتخابات آتی ترکیه بر وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه افزود: «انتخابات تا حدی وضعیت منطقه را مشخص می‌کند، اگر حزب اردوغان پیروز انتخابات باشد، تهدید و حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه تداوم می‌یابد و اگر اینگونه نباشد، چگونگی دولت جدید و تاثیرش بر دولت‌های منطقه را زمان مشخص خواهد کرد.»

کد خبر 42143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha