نه به اون خمیری، نه به این فطیری! / نارضایتی مردم ایلام از کیفیت نان

سرویس ایلام - نان با کیفیت خصوصاً با قیمت‌های کنونی حق هر شهروندی است اما در ایلام با وجود کار تبلیغاتی و سیاسی مسئولان در خصوص نان، مردم همچنان نان بی کیفیت در سفره دارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قوت غالب سفره ایلامی ها چندان لذیذ نیست و بیشتر مردم استان از کیفیت نانی که می‌خورند راضی نیستند؛ اما عامل این نامرغوبی نحوه آسیاب و گندم و آرد است یا نانوا و شیوه پخت؟

موضوع کیفت نان به عنوان یک ابر چالش همچنان زندگی مردم استان را تحت شعاع قرار داده و با وجود افزایش قیمت های سالانه، تغییری در این رویکرد دیده نمی شود.

از سویی نانوانی ها اعلام می کنند که کیفیت بد نان حاصل آردی است که تحویل می گیرند و کارشناسان حوزه غلات استان نیز گناه بی کیفیتی نان را در زنجیره تولید آن از ساخت خمیر تا دستگاه های تولید اتوماتیک پخت نان می اندازند و مردمی که هاج و واج نمی دانند مقصر کیست و این درد بی درمان کی باید التیام بخشد.

در کنار این موارد، مردم از ضعف نظارت بر نانوایی ها نیز گله مند بوده و می گویند چرا دستگاه حاکمیتی چندان نظارتی بر کارکرد نانواها ندارند و اگر هم هر از چندگاهی نانوایی ها مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند، چندان راهگشا نبوده و همچنان سیاهه ای از تخلفات آنان بارز و آشکار است.

بررسی های نشان می دهد که بیشتر مردم ایلام از پخت و مزه نانی که هر روز به سفره می‌برند راضی نیستند و می‌گویند گاهی بی نمک است، برخی لطافت لازم را ندارند و سخت هضمند و برخی زود خشک می‌شوند و دور ریز بسیاری دارند.

اما با این وصف و شرایط، مجبورند از همین نان تغذیه کنند چرا که این بی کیفیتی منحصر به دست پخت یک نانوا یا یک محله نیست بلکه تا حدودی یکنواخت در همه سطح شهر و استان شایع است.

هنگامی که از شاطرهای نانوایی می‌پرسیم چه چیزی نان ایلام را از مرغوبیت انداخته توپ را به زمین کندو و آسیاب می‌اندازند و می‌گویند کیفیت آرد در ایلام پایین‌تر از دیگر استان‌ها است و نحوه پخت را اصولی می‌دانند.

* جبار صفربیگی، فعال رسانه ای

کد خبر 42080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha