درخشش دانش آموز  12  ساله کرمانشاهی در جشنواره بین المللی کاریکاتور کوزوو

سرویس کرمانشاه _ پارسا قدسی دانش آموز 12 ساله کرمانشاهی، موفق به کسب دیپلم افتخاردر جشنواره بین المللی کارتون و کمیک کوزوو شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ فخرالدین دوست محمد، تصویرگر، کارتونیست و مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: پارسا قدسی در اولین دوره آموزشی کارتون در حالی که هنوز دوره آموزشی خود را کامل نکرده است، توانست دیپلم افتخار نوزدهمین جشنواره بین المللی کارتون و کمیک کوزوو 2022 را کسب کند.

وی افزود: اعتراف می کنم هیچ خبری به اندازه خبر درخشش هنرمندان ایرانی و به خصوص هنرمندان کرمانشاهی در جشنواره های بین المللی مرا خرسند نمی کند.

دوست محمد با اشاره به اهمیت کسب موفقیت هنرمندان در عرصه های بین المللی گفت: شرکت در رقابت ها و فستیوال های هنری در سطوح مختلف ملی و جهانی، یعنی قرار گرفتن در میان رقبایی حرفه ای از سراسر جهان و دیده شدن آثار توسط مخاطبان جهانی؛ علاوه بر این، برای کودکانی که در چنین میادینی موفق می شوند می تواند موتور محرکه و نقطه عطفی برای تداوم کار و انگیزه نیرومند برای جدی گرفتن هنر از طرف آنها و حتی والدینشان باشد.

این نویسنده و هنرمند خاطر نشان کرد: مهم است جهت گیری آموزش ها فقط و فقط محدود به آموزش تکنیک نباشد و مدرس باید افق و چشم اندازی گسترده را به کودکان جهت کاربردی کردن هنرشان نشان دهد.

وی با بیان اینکه هنر کارتون مهم ترین هنری است که می تواند در گسترش وسعت دید کودکان و افزایش رشد خلاقیت آنها اثر داشته باشد، افزود: از صمیم قلبم به پارسا قدسی هنرجوی خلاق و با استعدادم تبریک می گویم و برایش آرزوی توفیق روزافزون دارم.

گفتنی است مهندس پویا قدسی و خانم بنفشه رضایی پدر و مادر پارسا قدسی هر دو از چهره های قدیمی، مطرح و موفق عرصه رسانه در کرمانشاه هستند.

خانم بنفشه رضایی مدتی سرپرست خبرگزاری کردپرس در استان کرمانشاه بود.

کد خبر 42074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha