مصدومان زلزله خوی به ٨١٦ نفر رسید

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ربشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: ۶۰ نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه مدیریت بحران که با حضور وزیر کشور در محل فرمانداری خوی برگزار شد، اظهار کرد: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

استاندار آذربایجان غربی یکی از دلایل تخریب بالای زلزله دیشب خوی در مقایسه با زلزله‌های مهر و دی ماه این شهرستان را عمق کم و طولانی بودن لرزه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برق بیش از ۳۰ روستا بر اثر زلزله قطع شده بود که وصل شده و خدمات رسانی در این رابطه ادامه دارد.

معتمدیان با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرستان خوی، اضافه کرد: هیچکدام از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده، آسیبی ندیده است.

او با بیان اینکه دولت تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات به زلزله زدگان به کار گرفته است، گفت: تسهیلات حمایتی لازم به زلزله زدگان ارائه می‌شود.

نیروهای امدادی و جهادی به 70 روستای شهرستان خوی اعزام شدند

وزیر کشور نیز گفت: نیروهای امدادی و جهادی برای ارزیابی و تامین نیاز زلزله زدگان شهرستان خوی به 70 روستا اعزام شده اند.

احمد وحیدی با اشاره به اسکان اضطراری زلزله زدگان شهرستان خوی، افزود: با ایجاد کمپ برای استقرار فوری زلزله زدگان و اهدای چادر از سوی هلال احمر، اقدامات لازم برای اسکان زلزله زدگان در منطقه انجام شده است.

او همچنین از رفع مشکل اتصال آب، برق و گاز در منطقه خبر داده و بیان کرد: تمامی دست اندرکاران و مدیران دستگاههای متولی بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته و استاندار آذربایجان غربی نیز پیگیری های لازم را برای تامین سوخت و مایحتاج مردم انجام داده اند.

وزیر کشور از اعلام آماده باش به استان های همجوار آذربایجان غربی نیز خبر داده و افزود: مسئولان کشوری هلال احمر، مدیریت بحران و بنیاد مسکن و تیم های ارزیابی در منطقه حضور یافته و با تمام توان در خدمت مردم زلزله زده خواهند بود.

وحیدی در پایان با تاکید بر رفع نگرانی های مردم در مناطق زلزله شهرستان خوی، تصریح کرد: پیش بینی ها و تدابیر لازم اندیشیده شده و مردم عزیز منطقه هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

ارسال اقلام امدادی از فرودگاه مهرآباد به خوی

بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم گفت: شب گذشته ۷۰ تن محموله امدادی از فرودگاه مهرآباد با یک پرواز کارگو بویینگ ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به منطقه زلزله زده ارسال شد.

به گفته محمودی؛ این ۲ محموله هوایی شامل چادر، پتو، موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعته است.

براساس اعلام سایت لرزه نگاری کشوری، پس از وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی بیش از ٢٠ پس‌لرزه دیگر در این شهرستان ثبت شده که بزرگترین آنها ٤.٢ ریشتر بوده است.

گفتنی است؛ بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۸‌دی‌ماه نیز زمین لرزه ای به قدرت ۵.۴ ریشتر بخش فیرورق خوی را لرزاند این زمین‌لرزه تا کنون ٢٢ پس‌لرزه داشته که بزرگترین آن ٤.٢ ریشتر بوده است. بر اثر این زلزله ٣ هزار واحد مسکونی خسارت دیده و ۲۳۹ نفر که به دلیل ترس از زلزله فرار کرده بودند، مصدوم شدند.

۱۳ مهر امسال هم زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز در خوی رخ داد ه بود که موجب خسارت کلی به هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شد.

کد خبر 42038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha