میان داعش و ارتش ترکیه هماهنگی آشکاری وجود دارد

سرویس سوریه - فیراس چکژین یکی از فرماندهان عملیات انتقام اعضای کشته‌شده نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در رقه، با اشاره به این عملیات اعلام کرد که میان داعش و ارتش ترکیه هماهنگی آشکاری وجود دارد.

به گزارش کردپرس، فیراس چکژین یکی از فرماندهان عملیات انتقام اعضای کشته‌شده نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در رقه، در اظهاراتی به تشریح این عملیات پرداخت.

بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری پیام کرد، در این سخنرانی چکژین اعلام کرد که عملیات امنیتی آنها پس از زمان نسبتا زیادی که فعالیت داعش را زیر نظر داشتند، آغاز شد.

چکژین گفت: «هدف قرار دادن پایگاه SDF و مرکز فرماندهی نیروهای امنیت داخلی (آسایش) رقه در ماه پیش همزمان با حملات ارتش ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه بود، به این خاطر که میان داعش و ارتش ترکیه یک هماهنگی آشکار وجود دارد.»

در ادامه چکژین آشکار ساخت: « بدون شک داعش تلاش کرد که از نو خود را سازماندهی کند و با روش‌های جدیدی به منطقه حمله کند. ما خطر داعش را که یک تهدید برای منطقه محسوب می‌شود دیدیم و بر همین اساس با همکاری نیروهای آسایش، این عملیات را آغاز کردیم.»

چکژین اشاره کرد: «این عملیات بر اساس برنامه‌ریزی آغاز شده و مدیریت می‌شود» و افزود: « نیروهای ما تعداد زیادی از افراد داعش را دستگیر کردند و مقادیر زیادی سلاح، مهمات و ادوات جنگی نیز کشف و ضبط کردند. ما برنامه داعش برای حمله به منطقه را که توسط حامیان داعش پشتیبانی می‌شد هدف قرار دادیم.»

فیراس چکژین بیان کرد: «میان نیروهای امنیتی و مردم منطقه، همکاری خوبی برقرار است. ما از موضع آنها در مورد این عملیات تشکر می‌کنیم. بایستی شهروندان هر مورد مشکوکی را مشاهده کردند اطلاع رسانی کنند.»

در پایان فرمانده فیراس چکژین اعلام کرد: در سالگرد نجات کوبانی، پیام آشکاری توسط دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن آشکار می‌شود .آنها تلاش دارند مانع ثبات و استقرار منطقه شوند. مقاومت مردم ما همانگونه که در کوبانی داعش را در پیش روی جهانیان نابود کرد، این بار نیز مردم ما تفکر، حامی و پشتیبانان آنها را نابود خواهند کرد.

کد خبر 42024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha