گیلان‌غرب میزبان صنایع‌دستی استان‌ها

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره میراث‌فرهنگی گیلان‌غرب از برپایی نمایشگاه فروش صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها در این شهر خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، سیروس ادیب با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با حضور نمایندگان ۱۱ استان در محل پارک نشاط شهر گیلان، غرب به مدت ۱۰ روز دایر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلان‌غرب، افزود: تعداد ۱۰ غرفه از این نمایشگاه به صنایع‌دستی شامل گلیم بافی، معرق، عروسک سازی، چاقو و مس زنجان، چرم بافی و غیره اختصاص یافته است.

او افزود: شهرستان گیلان‌غرب میزبان غرفه‌هایی از استان‌های قم، تبریز، اصفهان، کردستان، خراسان، اردبیل، یزد، کرمانشاه، همدان، لرستان، مازندران و آذربایجان است که محصولات صنایع‌دستی و سوغات استان خود را در سطح این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

ادیب با شاره به استقبال مردمی از این نمایشگاه، گفت: صنعت‌گران شهرستان با سایر غرفه‌داران و شیوه فروش بیشتر محصولات تولیدیشان آشنا شده و ترغیب به تولید بیشتر و عرضه آن در چنین بسترهایی شده‌اند.

او افزود: در شهرستان گیلان‌غرب ۸۰۰ هنرمند صنایع‌دستی فعالیت دارند و نخ ریسی، گلیم‌بافی، تولید البسه محلی و چیغ بافی از مهمترین هنرهای دستی شهرستان هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلان‌غرب، تصریح کرد: این نمایشگاه برای حمایت از صنعت‌گران شهرستان و ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع‌دستی با همکاری فرمانداری و شهرداری گیلان‌غرب برپا شده است.

این نمایشگاه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۲ شب برای بازدید عموم در محل پارک نشاط شهر گیلان‌غرب دایر است.

کد خبر 42023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha