اردوغان به طور تبعیض آمیز برخی زندانیان را مورد عفو قرار داد و آزاد کرد

سرویس ترکیه - در حالی که برخی زندانیان سیاسی کرد مدت ها است درگیر بیماری های شدید هستند، اردوغان به طور تبعیض آمیز برخی زندانیان را مورد عفو قرار داد و آزاد کرد.

به گزارش کردپرس، در حالی که زمان کوتاهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه باقی مانده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور که خود او هم یکی از نامزدهای اصلی این انتخابات است، او با انتشار فرمانی در سایت اطلاع رسانی دولتی «روزنامه رسمی» چند تن از زندانیانی را که به احکام بلندمدت محکوم شده بودند، مورد عفو قرار داد و آنها را آزاد کرد.

خبرگزاری مزوپوتامیا در گزارشی اعلام کرد که افراد آزاد شده نیروهای نظامی قدیمی بوده اند که دو تن از آنها به دلیل سالمندی ویک تن دیگر به دلیل معلولیت مورد عفو قرار گرفته اند.

بنا بر این گزارش اردوغان ایلهان قلیچ 87 ساله و کنان دنیز 75 ساله را به دلیل کهولت سن، همچنین عثمان کارتال را که به بیش از 10 سال زندان محکوم شده بود، به دلیل معلولیت مورد عفو قرار داد. این در حالی است که مدت ها است زندانیان سیاسی کُرد که با شرایط مشابه در زندان ها به سر می برند و از بیماری، معلولیت و کهولت سن رنج می برند، نه آزاد می شوند و نه مورد عفو قرار می گیرند. در حال حاضر خانواده های زندانیان سیاسی در شهرهای آمد، وان، شرناخ، ماردین، باتمان، جولمرگ، استانبول و آنکارا مدت ها است برای آزادی 38 زندانی سیاسی که به دلیل وخامت وضع سلامتی شان نیاز به درمان فوری دارند، در تلاش هستند اما به نتیجه ای نمی رسند.

بر اساس داده های انجمن حقوق بشر ترکیه (İHD)، هنوز بیش از 1500 زندانی بیمار در زندان های ترکیه وجود دارند که 651 نفر از آنها به شدت بیمار هستند.

*تصویر متعلق به محمت اوزکان زندانی سیاسی 84 ساله کُرد است که از کهولت سن و بیماری های جدی رنج می برد با این حال آزاد نمی شود و هر بار با دستبند و پا بند به درمانگاه منتقل می شود.

کد خبر 41959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha