اگر این کشور خوب است چرا آقازاده های حکومت در لندن می چرخند؟

سرویس ترکیه - تورهان چومز مشاور ارشد رئیس حزب خوب از اعضای ارشد دولت AKP درباره حضور فرزندانشان در محله های ثروتمند نشین لندن پرسید.

به گزارش کردپرس، تورهان چومز مشاور ارشد رئیس حزب خوب ترکیه، در سخنانی در واکنش به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور درباره وضعیت وخیم اقتصادی در کشورهای اروپایی و وضع خوب ترکیه، با اشاره به نام تنی چند از سران حزب عدالت و توسعه (AKP) از اردوغان درباره این که چرا فرزندان سران حزبش در همین کشورها اقامت دارند، پرسید.

به نوشته جمهوریت، اردوغان هفته گذشته در سخنانی ادعا کرد که «مردم در فرانسه، انگلیس و آلمان گرسنه هستند، و از سرگردانی در خیابان ها می چرخند.» او مدعی شد که وضعیت اقتصادی ترکیه از این کشورها به سامان تر است.

چومز عضو ارشد حزب خوب با شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: «اردوغان می گوید که اروپا گرسنه و درگیر فلاکت است و همه چیز در کشور ما خوب است. من هم تحقیق کردم. شما اگر به محله های ثروتمند لندن بروید با بسیاری از اعضای AKP و آقازاده هایشان مواجه می شوید که آنجا سکونت دارند. اگر وضع اقتصادی ترکیه خوب است، پس چرا این ها به لندن رفته اند؟ شاید هم به خاطر احتمال باخت در انتخابات آتی است که به آنجا رفته اند.»

چومز پرسید: «چرا کسانی که هر روز از دین به عنوان حربه ای در سیاست استفاده می کنند، خانه ای در عربستان برای خود نمی خرند؟ بلکه در انگلیس خانه می خرند؟ من از شما می پرسم چگونه است که در کشوری که مردمش گرسنه اند و کودکان شش ساله از سوء تغذیه می میرند و بچه ها از فقر به مدرسه نمی روند، آقازاده ها می توانند خودشان را به نفهمی بزنند؟ من پاسخ این پرسش را به پیشگاه مردم واگذار می کنم.»

چومز در ادامه از دو تن از سران پر نفوذ AKP نام برد که فرزندان آنها با ایجاد شرکت هایی در لندن سرمایه های کشور را خارج می کنند. این نام ها مقصود سریم مدیر ارشد سابق در وزارت خارجه و مشاور فعلی اردوغان، و محمت علی شاهین نماینده سابق AKP که پیشتر در سمت های مختلفی در دولت این حزب فعالیت کرده است، هستند.

او با بررسی سرمایه یکی از این شرکت ها با بیان این که «پای 140 میلیون لیر در میان است» از سریم پرسید که آیا آقازاده های او در لندن خود به خود بدون هیچ کاری یکباره صاحب چنین ثروت هنگفتی شده اند؟

کد خبر 41927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha