توافق بر سر قانون نفت و گاز عاملی برای برقراری آرامش و پایداری در میهن خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ «نچیروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان از نمایندگان دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال کرد در دیدار با آنها گفت: زمینه‌های سیاسی مناسبی برای برگزاری مذاکرات میان جناحهای سیاسی بخصوص حزب دموکرات کردستان واتحادیه میهنی وجود دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از :«خندان»: عصر روز سه شنبه رییس اقلیم کردستان «نچیروان بارزانی» از «رزماری دیکارلو» معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و هیئت همراهش که متشکل بودند از «جنین پلاسخارت» و چند تن دیگر از نمایندگان سازمان ملل متحد، استقبال کرد.
در این جلسه اوضاع اقلیم کردستان ،تلاشها برای توافق جناحهای سیاسی بر سر موضوع انتخابات و کمیسیون مستقل انتخابات و پیگیری احزاب در خصوص موضوع انتخابات، روابط اربیل و بغداد، مبارزه علیه تروریسم، شرایط ایزدیها و مناطق شنگال مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
نچیروان بارزانی در این جلسه از نقش سازمان ملل متحد در فعالیتهایی که از نزدیک با جناحهای مرتبط با اقلیم کردستان و عراق به انجام رسانده است و یاور همه در مسیر رفع مشکلات و حفظ پایداری و صلح بودند، تقدیر و تشکر کرد.
درباره شرایط داخلی اقلیم کردستان هم گفت: زمینه و شرایط مناسبی برای مذاکره با جناحهای سیاسی بخصوص اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان و حل اختلافات موجود و مشخص کردن زمان انتخابات وجود دارد.
درباره روابط اربیل و بغداد هم وی گفت:«مواضع مثبت اخیر میان دوطرف بخصوص درباره قانون بودجه عراق و قانون نفت و گاز و تقسیم درآمدها ، عاملی برای برقراری آرامش و پایداری در میهن خواهد بود.»
رییس اقلیم کردستان گفت:« دو طرف درباره اهمیت اجرایی کردن مفاد توافقنامه تشکیل دولت عراق و عملکرد آن هم نظر بودند و بر لزوم تداوم هماهنگی و همکاری بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در مبارزه با داعش بخصوص در مناطق مورد مناقشه و بر اهمیت اجرا شدن توافق بین دولت اقلیم و دولت فدرال عراق ،برای عادی سازی شرایط شنگال تاکید کرد»

کد خبر 41892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha