پیشبینی صلاح الدین دمیرتاش درباره نتیجه انتخابات ترکیه

سرویس جهان- صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد ترکیه می گوید رجب طیب اردوغان،رئیس‌جمهور ترکیه با هدف ایجاد آشوب پیش از انتخابات، به دنبال انحلال حزب دموکراتیک خلقهاست اما انتخابات را می بازد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار زندانی کرد ترکیه و رهبر سابق حزب دموکراتیک خلقها یا HDP در پاسخ به سوالات رویترز گفت: تلاش برای انحلال حزب دموکراتیک خلقها از سوی اردوغان، حربه او برای ایجاد آشوب در اردوگاه اپوزیسیون ترکیه در آستانه انتخابات امسال کشور است.

اما دمیرتاش تاکید کرد که این حربه مانع شکست اردوغان در انتخابات پس از گذشت دو دهه حکمرانی در ترکیه نخواهد شد.

دمیرتاش از اپوزسیون ترکیه خواست با خرب دموکراتیک خلقها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که انتظار می رود در می آینده برگزار شود، همکاری کند.

رهبر سابق HDP تاکید کرد که اردوغان و دولت باغچه لی،رهبر حزب حرکت ملی ترکیه عامل به راه انداختن کارزار قضایی برای انحلال حزب دموکراتیک خلقها هستند.

او گفت هدف از این اقدام پیروزی در انتخابات، از طریق ایجاد آشوب در اردوگاه اپوزیسیون و تضعیف حزب دموکراتیک خلقها قبل از برگزاری انتخابات است.

دمیرتاش بر این باور است که اردوغان حتی از طریق فشار بر مردم و تقلب نمی تواند از شکست خود جلوگیری کند زیرا بخش بزرگی از مردم ترکیه به او اعتماد ندارند و اردوغان نمیتواند این اعتماد را بازگرداند.

او گفته که فکر نمی کند دستگاه قضایی ترکیه اقدام به انحلال حزب HDP کند زیرا نمی خواهد در سیاست دخالت کند.

دمیرتاش درباره آینده خود پس از آزادی از زندان گفت که نمی خواهد در راس هرم سیاسی حزب سياسی قرار گیرد. او افزود: من فعالیت به عنوان نماینده فعال سیاسی را خیلی وقت پیش پایان دادم. من فقط میخواهم مبارزه کنم.

کد خبر 41553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha