اوجالان تنها نشانی صلح در ترکیه است/کردها از صلح در برابر جنگ و از آزادی در برابر زندان دفاع می کنند

سرویس ترکیه - اعضای ارشد HDP در سخنانی اوجالان را تنها راه حل برقرار صلح در ترکیه دانستند و خواستار آزادی او شدند.

به گزارش کردپرس، ابرو گونای سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی از عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) به عنوان تنها راه حل برقراری صلح در ترکیه یاد کرد و گفت که کردها از صلح در برابر جنگ و از آزادی در برابر زندان دفاع می کنند.

بنا بر اعلام پایگاه خبری رسمی HDP، صبح امروز چهارمین کنگره عادی HDP در باشگاه دمیروک در آمد (دیاربکر) برگزار شد.

گونای در سخنانی در این کنگره با اشاره به حملات ترکیه به کردستان عراق و سوریه گفت: «در حال گذر از دورانی هستیم که فاشیزم AKP به دستاوردهای کردها در همه جا حمله می کند. آنها به شمال و شرق سوریه و به کردستان عراق حمله می کنند و با بی شرمی از بودجه ای که برای جنگ اختصاص داده اند، دفاع می کنند.»

او با اشاره به تداوم انزوای اجباری علیه اوجالان، او را تنها نشانی برای ساخت آینده دموکراتیک، آزاد و سرشار از صلح در ترکیه خواند و گفت: «آنها (احزاب حاکم) از این پس پیروز میدان نخواهند بود. ما پیروزیم. زیرا سرسختانه از صلح در برابر جنگ، و از آزادی در برابر زندان، دفاع می کنیم. ما با آقای اوجالان آینده ای شاد خواهیم ساخت. هر دولتی که اراده کردها را به رسمیت نشناسد، محکوم به شکست است.»

گونای افزود: «AKP برای این که جلوی ما را بگیرد، پرونده انحلال حزب را به راه انداخته است و حالا هم حساب های بانکی HDP را مسدود می کند. همه ما می دانیم که هیچ قدرتی توان شکستن اراده مردم را ندارد. به ویژه مردمی که برای آزادی مبارزه می کنند.»

او با اشاره به انتخابات سال 2023 گفت: «همه با هم در ترکیه ای بدون AKP زندگی خواهیم کرد. ما هرگز سر تسلیم فرود نمی آوریم، هرگز زانو نخواهیم زد. HDP با ائتلاف دموکراسی خود این کار را به ثمر خواهد رسانید.»

سخنگوی HDP در پایان گفت: «ما در انتخابات آتی طرف هیچ کدام از ائتلاف ها نیستیم. ما راه خود را خواهیم رفت و نامزد خود را در مجلس خواهیم داشت.»

گفتنی است، در ابتدای این کنگره رمزیه توسون نماینده HDP از آمد نیز، در سخنانی خواستار آزادی فیزیکی اوجالان شد.

کد خبر 41460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha