دستگاه قضائی فرانسه باید عاملان کشتارهای پاریس را معرفی و مجازات کند

سرویس ترکیه - شورای رهبری PKK با انتشار بیانیه ای به مناسبت دهمین سالگرد کشتار پاریس، خواستار معرفی و مجازات عاملان این حادثه تروریستی شد.

به گزارش کردپرس، شورای رهبری حزب کارگران کردستان (PKK) با انتشار بیانیه ای به مناسبت دهمین سالگرد ترور ساکینه جانسیز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی) در پاریس، خواستار معرفی و مجازات عاملان این حادثه تروریستی شد.

شورای رهبری PKK در این بیانیه با اشاره به گذشت ده سال از این حادثه تروریستی از اهمال دولت فرانسه برای معرفی و مجازات عاملان این کشتار انتقاد کرده و از دستگاه قضائی این کشور خواست تا عاملان دو حادثه تروریستی پاریس را معرفی و مجازات نماید.

شورای رهبری PKK از اقشار مختلف مردم در پاریس به ویژه روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان، سوسیالیست ها، نیروهای دموکراتیک، کارگران، و زنان این کشور خواست تا از مبارزات آزادی بخش کردی حمایت کنند و برای مجازات عاملان این ترورها همصدا شوند.

شورای رهبری PKK در ادامه با محکوم کردن حادثه تروریستی پاریس در 23 دسامبر 2022 نیز مسئولیت این حادثه را با احزاب حاکم ترکیه دانسته و نوشت: «دو حزب عدالت و توسعه (AKP) و حرکت ملی (MHP) با این اقدامات در تلاش برای پیروزی در انتخابات آتی هستند.» این سازمان از مردم و گروه های دموکراسی طلب خواست تا مانع تحقق برنامه های احزاب حاکم ترکیه برای انتخابات آتی شوند.

کد خبر 41310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha