HDP به درخواست AKP برای دیدار پاسخ رد داد

سرویس ترکیه - HDP درخواست AKP را برای تشکیل جلسه مشترک رد کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) درخواست دیدار از سوی حزب عدالت و توسعه (AKP) را برای شرکت در نشست اصلاح قانون اساسی، رد کرد.

به نوشته جمهوریت، ساروخان اولوچ رئیس مشترک فراکسیون HDP، با بیان این که حزب متبوعش درخواست AKP برای تشکیل جلسه پیرامون درج مسئله حجاب، و اصلاح قانون اساسی را رد کرده است، گفت: «در حالی که قانون اساسی فعلی هر روز توسط این دولت زیر پا گذاشته می شود، درخواست تشکیل جلسه برای اصلاح و تغییر آن را صادقانه نمی بینیم.»

او افزود: «ما نه در گذشته و نه اکنون، هیچ گاه مشکلی با امر حجاب نداشته ایم. اما در کشوری که کردها، علوی ها، و گروه های اقلیت دیگر از حقوق شهروندی برابری برخوردار نیستند، پیگیری چنین خواست هایی مستلزم یک نگاه کل نگر است.»

اولوچ درخواست حزب حاکم برای تغییر در قانون اساسی را، یک مانور برای انتخابات آینده توصیف کرد و گفت: «راه پیشگیری از استفاده ابزاری از این موضوع برای انتخابات آتی، اصلاح اصل دهم قانون اساسی است که همه تبعیض ها را از بین می برد. اما تا کنون به پیشنهادات ما درباره این موضوع پاسخی داده نشده است.»

رئیس فراکسیون HDP، در پایان گفت: «ما تلاش های مدیریت AKP را برای ایجاد دیالوگ بین دو حزب بی اهمیت نمی شماریم اما به دلیل سیاست های دولت در قبال HDP، زمینی برای گفتگو باقی نمانده است.»

گفتنی است، اخیرا بحث ها بر سر تغییر در قانون اساسی ترکیه در زمینه حمایت از حقوق افراد با حجاب بالا گرفته است. احزاب اپوزیسیون این تصمیم دولت ترکیه را نه از روی صداقت، بلکه تلاشی برای جمع کردن آرای شهروندان مذهبی در انتخابات آتی می دانند.

کد خبر 41225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha