27 طرح صنعتی در کارگروه اشتغال کردستان مصوب شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه یکی از محورهای صمت کردستان تعریف طرح های صنعتی است، گفت: تاکنون 27 طرح صنعتی در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: این 27 طرح در شش ماهه اول و شش ماهه دوم سال لحاظ شده و با توجه به تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت تعداد 8 هزار و 992 نفر اشتغالزایی ثبت شده و در سامانه رصد اشتغال خوشبختانه 91 درصد محقق شده است.

وی یکی دیگر از محورهایی که در حوزه صنعت مد نظر است را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی دانست و افزود: با توجه به همت مقامات ارشد و پیگیری و برنامه ریزی های مستمر صمت کردستان در آینده نزدیک در بحث اشتغال آفرینی و تولید نوید بخش برای جوانان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی با مرکز خدمات رسانی استان ورود پیدا کرده ایم و مجوز بی نام صادر شده و در این مجوزها سرمایه گذار بدون گذراندن بروکراسی اداری با خیال راحت به بحث سرمایه گذاری ورود پیدا می کند.

خلیقی با اشاره به اینکه صدور مجوز بی نام گام بلندی در راستای جذب سرمایه گذار برای استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت های استان است، ادامه داد: یکی از محورهای مهم در حوزه صمت فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال است و به دنبال رسیدن به 100 درصد ظرفیت آنها است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 165 واحد صنعتی غیر فعال داریم و با توجه به تمهیدات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال با توجه به تخصیص تسهیلات لازم به صنعت و تجارت 259 میلیارد تخصیص اعتبار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: با توجه به تبصره سال 1400 که ابلاغ شد نزدیک 405 میلیارد بود اما با توجه به تخصیص سه بانک ملت، صنعت، معدن و توسعه تعاون داده شده حقیقا 259 میلیارد تخصیص شد که ما به عنوان دبیرخانه تسهیل و رفع موانع تولید تقریبا نزدیک 670 میلیارد تومان طرح و پروژه برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی معرفی شده است.

خلیقی گفت: متاسفانه 259 میلیارد تومان به ما تخصیص اعتبار شد و با همت و پیگیری صنعت، معدن و تجارت از اعتبارات دیگر استان ها استفاده شد که تقریبا 100 میلیارد تومان جذب شد.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته اعتبارات 1401 اعتباراتی شناور است و هر دستگاه اجرایی در استان نتواند اعتبارات لازم خود را جذب کند واحدهای تولیدی ما سریعا آن اعتبارات را جذب می کند.

کد خبر 41054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha