شناسایی 2617 انشعاب غیرمجاز برق در کردستان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان از شناسایی ۲ هزار و ۶۱۷ انشعاب غیرمجاز برق در استان خبر داد و گفت: شهرستان های سنندج و مریوان به ترتیب با تعداد یک هزار و ۵۰۳ و ۷۷۳ انشعاب، بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز برق را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

به گزارش کرد پرس، سیدمحمد فتحی به ارائه عملکرد این حوزه در ۹ ماه امسال اشاره کرد و گفت: حجم شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف استان ۱۷ هزارو ۱۷۷ کیلومتر است که بدون شک حفظ و نگهداری از شبکه توزیع برق جهت پایداری شبکه در تمام فصول سال امری ضروری و حائز اهمیت است.

وی متوسط بازدید از شبکه های فشار متوسط سطح استان را ۶۳ درصد عنوان کرد و افزود: شهرستان بانه با ۸۹ درصد و شهرستان سقز با ۱۷ درصد بازدید از شبکه، به ترتیب بیشترین و کمترین عملکرد را در سطح استان و در این حوزه به خود اختصاص داده اند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر اینکه طی این مدت بیش از ۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط معادل ۶۰ درصد خطوط تعمیر و اورهال شده است، اظهار کرد: درصد تعمیرات خطوط فشار متوسط (نسبت کیلومترشبکه فشار متوسط سرویس شده به شبکه فشارمتوسط موجود) در شهرستان مریوان ۹۱ درصد، امور برق شمال سنندج ۹۰ درصد، بیجار ۸۰ درصد، امور برق جنوب سنندج ۷۴ درصد، قروه ۷۲ درصد، دهگلان ۵۸ درصد، سروآباد ۴۵ درصد، بانه ۴۲ درصد، کامیاران ۳۶ درصد، سقز و دیواندره نیز ۳۰ درصد بوده است.

فتحی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۹۵۶ مورد تعمیرات بر روی شبکه برق در سراسر استان انجام شده، ادامه داد: در این مدت قریب به ۲ هزارو ۶۱۷ انشعاب غیرمجاز در استان شاسایی شده شهرستان های سنندج و مریوان با تعداد ۱۵۰۳ و ۷۷۳ انشعاب، بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز برق را در سطح استان به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه به تعداد ترانس های صدمه دیده طی ۹ ماه امسال و مقایسه آن با آمار سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع سال گذشته ۶۳ ترانس در سطح استان به دلایل مختلف دچار حادثه شده و صدمه دیدند که این آمار در ۹ ماه امسال برابر با ۵۵ مورد بوده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان در ادامه به اجرای طرح هما (هوشمندسازی مراکز اتفاقات) در سطح استان اشاره کرد و بیان کرد: رهگیری خودرو مجهز به تبلت به صورت لحظه ای، کنترل آنکالی خودرو و مدت زمان حضور اکیپ و امکان کنترل تردد خودرو به ازای هر ردیف خاموشی از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

فتحی گفت: جز ۳ شهرستان بیجار، دهگلان و قروه، مراکز اتفاقات برق سایر شهرستان ها با این طرح هوشمند سازی شده اند.

وی از کاهش ۷۲ درصدی حوادث ناشی از کار با شبکه های توزیع برق در استان خبر داد و افزود: سال گذشته آمار حوادث ناشی از کار بر روی شبکه برق توسط نیروهای اجرایی ۱۴ مورد بود که این آمار امسال و تا پایان آذر ماه به ۵ مورد کاهش یافت.

کد خبر 41048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha