تجهیز و راه اندازی مرکز درمانی امام خمینی در شهرستان بدره عراق

سرویس ایلام - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از تجهیز و راه اندازی مرکز درمانی امام خمینی«ره» شهرستان بدره عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا علی‌محمدی در نشست فرماندار شهرستان بدره عراق در محل دفتر فرماندهی پایانه مرزی زرباطیه گفت: یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر استان ایلام، خدمت رسانی به زائران ایرانی غیر از ایام اربعین و در طول سال در کشور عراق است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به اینکه این مرکز درمانی همواره در موسوم اربعین مورد استفاده زائرین عزیز قرار گرفته است،اظهار داشت : طرف عراقی درخواست نمود ،این درمانگاه غیر از ایام اربعین، در طول سال نیز به مردم شهرستان بدره و زائرین ایرانی خدمات درمانی ارائه دهد.

علی محمدی تصریح کرد: بنا به درخواست طرف عراقی و موافقت ریاست جمعیت هلال احمر ایران، با همراهی فرماندار مهران و فرماندار بدره عراق از این درمانگاه در راستای استفاده از ظرفیت های آن بازدید بعمل آمد و بررسی های لازم جهت راه اندازی و فعال نمودن این مرکز صورت گرفت.

وی افزود: با راه اندازی این درمانگاه مردم بدره عراق و زائرین ایرانی که به عتبات عالیات مشرف می شوند می توانند از امکانات بهداشتی و درمانی این مرکز استفاده نمایند.

علی محمدی با اشاره به مقدماتی بودن جلسه مذکور عنوان داشت: انشاالله در آینده نزدیک جلسات تخصصی با حوزه بهداشت و درمان کشور عراق در خصوص توسعه این مرکز برگزار خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که در نظر داریم این درمانگاه بصورت تمام وقت به زائرین خدمات درمانی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: در صورت فعال شدن بخش های مختلف این درمانگاه زائرین می توانند از بخش های تخصصی استفاده نمایند و مردم شهرستان بدره نیز از خدمات این مرکز درمانی استفاده کنند.

فرماندار مهران نیز با تأکید بر حفظ سلامت زائرین ایرانی در آن طرف مرز و ضرورت پیش بینی های لازم جهت رفاه حال زائران در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: این ظرفیت وجود دارد که قسمت های عمده درمانگاه در بحث تأمین پزشک متخصص، آزمایشگاه، دندانپزشکی و غیره... مورد بررسی قرار گیرد تا زائرین عزیز کشورمان و مردم شهرستان بدره بتوانند از امکانات این مرکز درمانی استفاده کنند.

کد خبر 40818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha