در ادامه مشاجرات بر سر استرداد پناهجویان ترکیه از سوی سوئد، وزیر خارجه این کشور به ترکیه سفر کرد

سرویس ترکیه - وزیر خارجه سوئد برای گفتگو درباره موضوعاتی از جمله عضویت در ناتو و استرداد یا عدم استرداد پناهجویان ترکیه ای از سوی سوئد، وارد ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در چارچوب یک سفر رسمی به ترکیه سفر کرد. یکی از محورهای گفتگو بین مقامات سوئد و ترکیه در زمینه روند عضویت سوئد در ناتو و خواست های ترکیه از این کشور برای استرداد برخی از اعضای PKK و جماعت فتو است.

بنا بر اعلام TRT مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز با با وزیر امور خارجه سوئد در آنکارا دیدار می کند.

در این نشست قرار است روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در چارچوب ریاست اتحادیه اروپا که در ژانویه 2023 به عهده سوئد خواهد بود، ارزیابی شود. همچنین روند عضویت سوئد در ناتو و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در جلسه مطرح خواهد شد.

به نوشته رسانه های دولتی ترکیه، این کشور فنلاند و سوئد را که در نشست سران ناتو در مادرید اسپانیا در 28 ژوئن برای عضویت درخواست کرده بودند وتو کرد. آنکارا که پروتکلی را با دو کشوری که آشکارا از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کنند امضا کرده است، منتظر تحقق وعده‌های داده شده است.

گفتنی است در روزهای گذشته سوئد از استرداد یک خبرنگار به نام بولنت کنس که در تبعید در این کشور زندگی می کند، خودداری کرد و آنکارا این اقدام را یک «سیر بسیار منفی» در روابط دو کشور دانست.

دادگاه عالی سوئد روز دوشنبه حکم استرداد کنس را رد کرد. ترکیه این خبرنگار را متهم به همکاری با جنبش گولن در کودتای نافرجام 2016 کرده است. دادگاه عالی سوئد گفته است که کنس به دلیل دیدگاه‌های سیاسی خود در ترکیه در خطر است. یک قاضی درگیر در این رابطه نیز گفته است که دولت سوئد نمی‌تواند خلاف تصمیم دادگاه عمل کند.

اما وزیر خارجه ترکیه می‌گوید: «مهم نیست که چه کسی تصمیم می‌گیرد، بلکه این که انتظارات ما چگونه برآورده می‌شوند مهم است.» سوئد اوایل ماه جاری میلادی یک عضو PKK را به این کشور بازگرداند. این مرد بلافاصله پس از ورود به استانبول از سوی پلیس ترکیه دستگیر شد.

کد خبر 40688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha