آمریکا می تواند  از حمله ترکیه به کردهای سوریه جلوگیری کند

سرویس جهان- نماینده اداره خودگردان کردی سوریه در آمریکا می گوید واشنگتن با فشارها و تهدید به تحریم ترکیه می تواند مانع از حمله آنکارا به کردهای سوریه شود.

به گزارش کردپرس، سینم محمد، نماینده اداره خودگردان کردی سوریه در آمریکا از آمریکا خواست با اعمال فشار علیه ترکیه مانع از حمله این کشور به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شود.

او با ارزشمند توصیف کردن تلاش آمریکا برای جلوگیری از حمله ترکیه به کردهای سوریه در هفته های اخیر، به فاکس نیوز گفت که واشنگتن با اعمال فشار و تحریم ترکیه می تواند مانع از تحقق تهدیدهای این کشور علیه کردهای سوریه شود.

سینم محمد تاکید کرد وقوع جنگ دیگری در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به نفع کردهای سوریه، ترکیه و یا آمریکا نیست زیرا چنین حمله ای باعث ایجاد فاجعه انسانی خواهد شد.

این مقام کرد سوریه تاکید کرد کردهای سوریه نمی خواهند وارد جنگ با ترکیه شده و شاهد ایجاد شدن منطقه امن دیگری در شمال سوریه باشند اما در صورت بروز جنگ در مقابل ترکیه خواهند ایستاد.

سینم محد ابراز امیدواری کرد جامعه بین المللی، بویژه آمریکا و روسیه مانع از حمله دیگری از سوی ترکیه علیه کردهای سوریه در روزها و هفته های آینده شوند.

ترکیه کردهای سوریه را به دست داشتن در بمبگذاری ماه گذشته در استانبول کرده و به همین دلیل از حدود یک ماه پیش حملات هوایی بی سابقه ای در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده اند. ترکیه تهدید کرده است عملیات زمینی را نیز در این مناطق انجام خواهد داد. ترکیه در سال های 2018 و 2019 دو عملیات زمینی در شمال سوریه علیه کردها انجام داد که در این عملیاتها سه شهر مهم عفرین، سری کانی و گری سپی را از کنترل کردها خارج کرد.

کد خبر 40616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha