نیروهای ائتلاف بزرگترین حامی PKK و  YPG  هستند/درباره سوریه از کسی اجازه نمی گیرم

سرویس ترکیه - اردوغان در سخنانی نیروهای ائتلاف را بزرگترین حامی نیروهای مبارز کرد در کردستان سوریه دانست.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در راه بازگشت از سفر ترکمنستان در سخنانی از نیروهای ائتلاف به عنوان بزرگترین حامی نیروهای مبارز کرد در کردستان سوریه نام برد و تکرار کرد که در زمینه سوریه از کسی اجازه نخواهد کرد.

او که در میان خبرنگارهای همراهش در هواپیما سخن می گفت، از همراهی بین ترکیه، روسیه و سوریه برای مبارزه مشترک با نیروهای PKK و YPG به عنوان «خواست اصلی ترکیه» یاد کرد و گفت: «برای این کار ابتدا سازمان‌های اطلاعاتی، دفاعی و سپس وزرای خارجه باید گردهم آیند.»

او افزود: «من به پوتین پیشنهاد دادم که ما به عنوان رهبران این کشورها تشکیل جلسه دهیم و پاسخ وی نیز مثبت بود. بدین ترتیب زنجیره دیدارها را آغاز خواهیم کرد.»

اردوغان با تکرار دوباره سخنان پیشین خود در زمینه تهدید از سوی کردستان ترکیه، باز هم از عمق سی کیلومتری داخل مرزهای سوریه با ترکیه به عنوان «کریدور امنیتی ترکیه» نام برد و گفت که کشورش هر اقدامی که صلاح بداند درباره تحقق امنیت در این منطقه انجام خواهد داد.

او با بیان این که «چاه‌های نفت (سوریه) تحت ضمانت نیروهای ائتلاف هستند» گفت: «آنها نفت را سازمان تروریستی می‌فروشد. ما تا امروز صبوری به خرج داده ایم اما دیگر کاسه صبر ما لبریز شده است.»

اردوغان به ائتلاف هشدار داد: «اگر به دادن هزاران کامیون اسلحه، مهمات، ابزار و تجهیزات به این سازمان های تروریستی ادامه دهید، ما نیز اقدامی مستقل انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهور ترکیه یک بار دیگر تکرار کرد که درباره مسئله سوریه از هیچ کسی اجازه نخواهد گرفت و تنها به منافع ملی کشورش اهمیت خواهد داد.

کد خبر 40494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha