سویلو بار دیگر HDP را به همکاری با PKK متهم کرد

سرویس ترکیه - در درگیری لفظی روز گذشته در مجلس ترکیه سلیمان سویلو HDP را به همکاری با PKK متهم کرد.

به گزارش کردپرس، در نشست بررسی بودجه وزارت کشور که با حضور سلیمان سویلو وزیر کشور در مجلس ترکیه برگزار شد، بین نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و سویلو درگیری لفظی ایجاد شد و سویلو نمایندگان HDP را به همکاری با حزب کارگران کردستان (PKK) متهم کرد.

به نوشته جمهوریت، نشست دیروز مجلس ترکیه با درگیری لفظی بین نمایندگان HDP و سویلو همراه بود. مرال دانیش بشتاش رئیس مشترک فراکسیون HDP سویلو را به فساد و دزدی متهم کرد. سویلو نیز با تکان دادن انگشت به سوی نمایندگان این حزب، آنها را به دشمنی با کُردها متهم کرد و گفت: «می دانید دشمن کردها کیست؟ کسی که به یک پسربچه 10 ساله کلاشینگف می دهد. شما فرزندان کرد را به کوه ها می فرستید.»

در این درگیری های لفظی، نمایندگان HDP تصاویری از سویلو را در کنار سران مافیا و مفسدان اقتصادی نشان دادند. سویلو نیز تصاویری از سمرا گزل نماینده برکنار شده HDP در حال گفتگو با اعضای PKK به نمایش گذاشت.

در بخشی از این جلسه رضوان توران نماینده HDP اعلام کرد که اطلاعاتی را از کمیسیون اطلاعات و امنیت مجلس به اشتراک عموم خواهد گذاشت. سویلو نیز به او هشدار داد که از جهت قانونی حق انتشار اطلاعات محرمانه را ندارد. درگیری و مشاجره بین سویلو و اعضای HDP تا جایی بالا گرفت که سویلو به سوی صندلی های HDP حمله ور شد که با ممانعت اعضای حزب حرکت ملی (MHP) مواجه و به بیرون از صحن هدایت شد.

کد خبر 40320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha