محاصره اقتصادی کانتون شهبا توسط حکومت سوریه

سرویس سوریه - در کانتون شهبا خدمات تامین آب شرب و نظافت شهری متوقف شده و مدارس نیز به مدت یک هفته است به علت کمبود سوخت و اقلام اساسی ،پس از اعمال تحریم توسط حکومت سوریه تعطیل شده‌اند.

به گزارش کردپرس، تحریم‌های حکومت سوریه علیه کانتون شهبا در شمال‌غرب سوریه همچنان ادامه دارد و نیروهای دولتی سوریه اجازه ورود اقلام اصلی و حیاتی را از مسیرهای حلب و منبج به این منطقه نمی‌دهند.

با توجه به خبر منتشر شده در آژانس خبری هاوار، از دو ماه و نیم گذشته نیروهای دولتی سوریه، مانع ورود اقلام اساسی از مسیرهای حلب و منبج به کانتون شهبا شده‌اند و به دلیل کمبود سوخت اداره آموزش و پرورش منطقه، مدارس را به مدت یک هفته تعطیل کرده است و به همین دلیل یک هفته دیگر نیز مدارس تعطیل خواهند بود.

در ارتباط با خدمات شهری نیز، «محمد علو» عضو اجرایی مدیریت این منطقه اظهار داشت که خدمات شهری کانتون شهبا به دلیل تحریم و مشکلات به وجود آمده متوقف شده‌است.

«علو» همچنین بیان کرد که سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورها در روستاها و شهرهای کانتون با وجود اینکه روشنایی تنها دو ساعت و نیم در روز وجود دارد، تنها برای ۱۵ روز دیگر کافی است.

همچنین محمد علو بیان کرد که خدمات شهری در زمینه تامین آب و نظافت شهری به یکبار در هفته محدود شده و در پایان خواستار رفع تحریم‌ها بر روی کانتون شهبا توسط دولت مرکزی سوریه شد.

کد خبر 40291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha