رشد 5 درصدی صادرات کالا از مرزهای کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ ناظر گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار کالا از مرزهای استان در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۶۹ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۳۲ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده، گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش پنج درصد او از حیث وزن رشد شش درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان صادرات، گمرک پرویزخان با صادرات ۵۵۱ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۵۸ دلار بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و.... عنوان کرد.

رحمانی پور همچنین از رشد شش درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۴۷ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۹۶۰ دلار کالا به وزن ۶۶۸۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش شش درصد افزایش و از حیث وزن ۵۸ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، قطعات دستگاه و تجهیزات خطوط تولید اعلام کرد.

کد خبر 39775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha