واکنش معمار رابطه آمریکا و کردهای سوریه به حملات هوایی ترکیه

سرویس جهان- برت مک گورک، هماهنگ کننده مسائل خاورمیانه در کاخ سفید که از او به عنوان معمار رابطه میان آمریکا و کردهای سوریه یاد می شود، در واکنش به حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت که آمریکا می خواهد اطمینان یابد هیچ چیزی وضعیت دشوار شمال شرق سوریه را بی ثبات نمی کند.

به گزارش کردپرس، ترکیه در دو روز گذشته حملات سنگین هوایی علیه مواضع کردهای سوریه انجام داده است که بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه حداقل 31 کشته بر جای گذاشته است. آمریکا که از سال 2014 و در دوران باراک اوباما همپیمان کردهای سوریه شد، نتوانست مانع از این حملات شود. این در حالی است که نزدیک به 900 نیروی آمریکا در مناطقی که ترکیه بمباران کرده مستقر هستند.

برت مک گورک، هماهنگ کننده کنونی امور خاورمیانه وشمال آفریقا در کاخ سفید که در دولت باراک اوباما به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش منصوب شد، نقش مهمی در ایجاد همپیمانی میان آمریکا و کردهای سوریه داشت. به همین دلیل از او به عنوان معمار روابط میان آمریکا و کردهای سوریه یاد می شود.

تا اینجا، برت مک گورک تنها مقام بلندپایه دولت آمریکاست که به حملات ترکیه علیه کردهای سوریه واکنش نشان داده است. خبرگزاری بلومبرگ از او نقل کرده است که آمریکا نگران این حملات است.

برت مک گورک در جریان کنفرانس امنیتی منامه گفته است آمریکا، بعد از حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه، می خواهد اطمینان یابد هیچ چیزی وضعیت دشوار در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق این کشور را بی ثبات نمی کند.

او در ادامه گفته است ما می خواهیم در این منطقه ثبات را حفظ کنیم و مطمئنا ما خواهان حفظ امنیت در مرز این منطقه با سوریه هستیم.

کد خبر 39688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha