حمله به خیابان استقلال در منبج برنامه ریزی شده بود

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه مدعی سازماندهی شدن حمله استانبول در منبج شد.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در سخنانی مدعی شد که حملات اخیر مرسین و خیابان استقلال استانبول در منبج سوریه طراحی شده اند.

به نوشته حریت، سویلو با بیان اینکه در سال جاری 18 بمب گذار انتحاری خنثی شده اند، گفت: در 29 اکتبر 2023 حتی یک تروریست در کوه ها باقی نخواهد ماند.

او گفت: «حمله خیابان استقلال یک نمونه از کشتار غیرنظامیان توسط حزب کارگران کردستان (PKK) است که قبلاً بارها شاهد آن بوده‌ایم. ما بلافاصله مجرم را یافته و در حال تحقیق درباره ساختار پشتیبان این حمله هستیم.»

سویلو در ادامه افرود: «تا کنون 393 نفر از اعضای PKK که بین سال‌های 2016 تا 2022 دستگیر شده اند، شهادت داده اند که از طریق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به PKK پیوسته‌اند. حمله مرسین هم ریشه در منبج داشت، همینطور حمله خیابان استقلال هم در منبج برنامه ریزی شده بود.»

لازم به ذکر است که به دنبالتیراندازی افراد مسلح به یک هتل پلیس در منطقه مزیتلی در استان مرسین در 27 سپتامبر گذشته، یک افسر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. همچنین در انفجاری که شامگاه یکشنبه هفته گذشته در خیابان معروف استقلال در میدان تقسیم در مرکز شهر استانبول رخ داد 6 تن کشته و 53 نفر دیگر زخمی شدند. مقامات ترکیه این حملات را به نیروهای PKK و YPG نسبت می دهند.

این در حالی است که PKK و YPG هر گونه ارتباطی با این رویداد را تکذیب کرده و آن را تنها بهانه ای برای حمله به کردهای سوریه می دانند. مقامات ترکیه پیشتر ادعا کرده بودند این حمله در کوبانی طراحی شده است.

کد خبر 39590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha