شکست اپوزیسیون ترکیه در انتخابات بدون همراهی با حزب دموکراتیک خلقها

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ هشدار داد اگر احزاب اپوزیسیون ترکیه نتوانند حمایت حزب کردگرای دموکراتیک خلقها را کسب کنند در انتخابات ترکیه شکست خواهند خورد.

به گزارش کردپرس، انتخابات بعدی ریاست جمهوری و پارلمان ترکیه که سال آینده برگزار می شود، از هم اکنون صحنه رقابت میان اپوزیسیون و حزب حاکم را رقم زده است.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی که از زادگاه اردوغان تهیه کرده، نتیجه گرفته است همولایتی های اردوغان با وجود رشد قابل توجه تورم همچنان به او رای می دهند. این خبرگزاری هچنین از بهبود نسبی وضعیت اردوغان در نظرسنجی ها نسبت به سال قبل اشاره کرده است.

در این میان شش حزب مخالف رجب طیب اردوغان که از دو دهه پیش قدرت را در ترکیه در دست داشته، به دنبال کنار گذاشتن او از قدرت هستند. اما خبرگزاری بلومبرگ به دو ضعف اپوزیسیون اشاره کرده ان است که عبارتند از عدم توافق بر سر یک نامزد مشترک برای رقابت با اردوغان و دوم عدم اجماع بر سر پذیرش حزب کردگرای دموکراتیک خلقها در جمع خود. این در حالی است که حزب دموکراتیک خلقها یا HDP سومین حزب قدرتمند در ترکیه محسوب می شود و به قول بلومبرگ، طرفداران کرد این حزب نقش تعیین کننده در نتیجه انتخابات در ترکیه دارند.

از نگاه این خبرگزاری، احزاب اپوزیسیون تاکنون بر سر چگونگی کسب حمایت کردها و یا امتیازاتی که به آنها بدهند، متفق نیستند. حتی برخی احزاب مانند حزب خوب منکر هر گونه رابطه با حزب دموکراتیک خلقها هستند.

اما این خبرگزاری تاکید کرده است اگر اپوزیسیون به دنبال شکست دادن اردوغان هستند تنها راه جذب کردها و ائتلاف با حزب دموکراتیک خلقهاست.

کد خبر 39480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha