ادارات ایلام پنجشنبه دیگر تعطیل نیست

سرویس ایلام – بنا به اعلام معاونت منابع انسانی استانداری ایلام و با رأی دیوان عدالت اداری، ادارات استان ایلام دیگر پنجشنبه ها تعطیل نیست؛ خبری که واکنشهای زیادی را در استان ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ناصر نجفی معاون منابع انسانی استانداری گفت: با توجه به رای دیوان عدالت اداری و عطف به آن، بخشنامه صادره شده از سوی وزیر، روزهای پنجشنبه ادارات ایلام تعطیل نیست.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه امروز شنبه ۳۰ مهر به ادارات ابلاغ خواهد شد افزود: بر اساس این بخشنامه ساعت کارای ادارات استان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۴۵ و روز پنج شنبه تا ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

معاون استاندار ایلام در عین حال عنوان کرد: با عنایت به خواست کارکنان استان برای تعطیلی این روز مستندات لازم از سوی مسئولان امر به مرکز ارسال شده که امیدواریم این طرح از سوی هیات وزیران لغو شود و پنج شنبه ها مجدد تعطیل شود.

نجفی اضافه کرد: اما تا آن زمان، از آبان ماه روزهای پنجشنبه ادارات ایلام تعطیل نبوده و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

این خبر واکنشهای زیادی را در بین قشر کارمند استان ایلام ایجاد کرد و پیامهای مردمی زیادی جهات انعکاس به این رسانه رسید. برخی از مردم تصمیم بازگشایی مجدد ادارات ایلام در روز پنجشنبه را اگر هم کارشناسی شده باشد از لحاظ زمان بندی به هیچ وجه به صلاح مملکت و استان ایلام ندانستند و برخی دیگر نیز تعطیلی روز پنجشنبه را باعث استحکام بنیان خانواده و رسدگی زنان و مردان کارمند به خانواده هایشان ارزیابی کردند.

عده ای دیگر از هم استانی ها گفتند: استان ایلام کوچکترین استان کشور است که اکثر مراکز شهرستان های آن جمعیتی زیر ۱۰ هزار نفر دارند که فعالیت ادارات در شش روز در هفته نه تنها جز تحمیل هزینه های اضافی، مشکلات تردد و بی انگیزگی کارمندان، مزایای دیگری ندارد بلکه داده های کاری مناسب برای فعالیت یک کارمند در شش روز در هفته نیز وجود ندارد.

برخی نیز تعطیلی پنجشنبه های ادارات ایلام را به تعطیلی ادارات تهران و وزارتخانه ها در پنجشنبه ربط داده و گفتند: با توجه به اینکه تمام دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها در تهران متمرکز و روزهای پنجشنبه تعطیل می باشند، عملاً فعالیت استان ها در روزهای پنجشنبه به لحاظ اداری مؤثر نیستند چرا که ارتباط آنها با مرکز قطع می باشد.

اما بودند کسانی که از این تصمیم دولت به خاطر کم بودن بهره وری کارمندان ایلام در طول هفته استقبال کرده و گفتند: طبق آمارها ساعت مفید کارکنان در ادارات استاندارد مطلوبی ندارد معمولا در ساعات کاری با تعطیلی کار برای میل صبحانه، نهار و نماز و مرخصی های ساعتی برای رسیدگی به امورات شخصی بخصوص در ساعت ۱۲ ظهر و بازگشت فرزندان از مدارس کارهای مردم به روزهای آتی موکول می شود و همچنین حضور در جلسات و ماموریت ها نیز از ساعات مفید خدمات حضوری کارمندان دولت به مردم کاهش پیدا کرده است. لذا در راستای سیاست های راهبردی دولت برای بهره وری و خدمات شایسته به مردم قانون فعالیت مجدد ادارات در روز پنج شنبه اجرا کنند.

گزارش: یاسر بابایی

کد خبر 39080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha